dag van vertrek - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu dag van vertrek - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

dag van vertrek

Door: richenden

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

23 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag ging de wekker om 5.45, en na 5 minuten nog even gelegen te hebben moesten we er dan toch echt uit. Nog even een krentenbol gegeten en tegen half 7 zijn we gaan lopen naar het station. Om 6.47 namen we de trein en tegen half 8 waren we dan op Schiphol. Snel naar het informatiebord om te kijken of er niets is veranderd aan de vlucht. Nee gelukkig niet, dus dan maar naar het punt waar we onze bagage kunnen droppen. We hadden thuis gelukkig al ingecheckt, maar dat hadden meerdere mensen al gedaan. Ik koos natuurlijk weer de verkeerde rij uit en dat resulteerde in het feit dat we bijna 30 minuutjes moesten wachten om alleen onze bagage af te leveren. Maar goed we hebben vakantie, koffers afgegeven en dan nu door naar het tax free gedeelte. Eerst maar even langs onze favoriete koffie keten namelijk de Starbucks. MMMM de cappuccino smaakte weer heerlijk! Na de koffie nog even wat winkeltjes bekeken ( weer geen luchtje gekocht) en nog even bij gekletst met JW. Hierna konden we gelijk al gaan boarden en dat ging allemaal erg vlot. 10 uur zaten we in de boeing 777 van KLM en rond kwart voor 11 gingen we al de lucht in.
In het toestel beschikken wij over ons eigen personal entertaiment system. Als eerste kregen we wat te drinken en rond half 1 volgde de lunch. Kip curry en rijst, een couscous salade en een ananas / kaneel toetje. Smaakte allemaal prima. Tegen een uurtje of 5 volgde er weer een snack, namelijk een ijsje. Dus het is hier allemaal goed geregeld.
Het personal entertaiment systeem is ook echt een uitkomst. Ik heb wat spelletjes gedaan en Gnomeo en Julliet en Gooische vrouwen gekeken terwijl Rich wel 5 films heeft verslonden namelijk Dik Trom, Gnomio en Julliet, New kids turbo Yogi bear en kikkerdril. De tijd vloog voorbij en tegen een uurtje of 8 kwamen ze nog langs met een pizzabroodje, pasta salade en fruit. Na de koffie en thee ronde was het dan toch echt tijd om de daling in te gaan zetten en rond half 10 landen we dan op Johannesburg airport. Als eerste naar de paspoortencontrole. Er zaten heel veel mensen en binnen 5 minuten waren we het land binnen. Wat gaat het hier makkelijk zeg! Toen op weg naar de koffers en daar moesten we nog wel een half uurtje op wachten en ik werd natuurlijk alsmaar zenuwachtiger hahahaha. Het zal je toch maar overkomen. Wat ons wel opviel op het vliegveld was dat het erg schoon en netjes er uit zag en dat het er heel lekker ruikt! Beetje een mentholgeur! Ook kwamen we al de Amarula olifant tegen hahahaha.
Eenmaal de koffer konden we zo de aankomsthal binnen lopen en werden we opgewacht door Paul. Hij bracht ons in zijn Nissan naar Liza’s cottage.
Daar werden we opgewacht door Gert Jonker van Liza’s cottage. Hij is Afrikaans maar doordat hij langzaam praat was hij prima te verstaan. We kregen wat uitleg over ons verblijf en toen hij weg was zagen we ook nog een Sout Africa road atlas voor ons liggen tezamen met een koeltas. Echt geweldig.
Toen maar even op aanraden van Gert een Sherry gedronken ( het welkomstdrankje hier) want daar wordt je warm van in de winter.
Na de sherry lekker naar bed want morgen gaan we rond half 8 op om Johannesburg te gaan verkennen.