Dag 23: Kaapstad verkennen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 23: Kaapstad verkennen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 23: Kaapstad verkennen

Door: richenden

13 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag is alweer de laatste dag aangebroken van onze vakantie. We stonden rond een uurtje of 8 op en daarna zijn we om half 9 gaan ontbijten. We hadden vanmorgen wel trek in de special. Elke dag is er iets anders bij het ontbijt en vanmorgen hadden ze een croissant met mozzerella, basilicum en groene pesto. MMM dat was wel er lekker maar ook weer volmakend. Na het ontbijt even het reisverslag bijgewerkt en online gezet en de koffers weer helemaal ingepakt zodat alles mee kan naar huis. Toen we klaar waren wilden we om half 11 uitchecken maar Phil zei dat we de sleutel nog mochten houden tot we naar het vliegveld vertrokken. Dit is wel erg handig voor ons en super aardig van deze mensen. Hij gaf ons nog wat tips in Kaapstad en rond een uurtje of 11 liepen we naar de stad. We gingen eerst lekker naar de markt op het groene markt plein en daarna liepen we naar kasteel de goede hoop. Hier hebben we een uurtje rondgewandeld en daarna zijn we richting de Bo- Kaap gelopen. Dit is een Maleisische wijk met allemaal gekleurde huizen. Op een gegeven moment begonnen onze maagjes wel te knorren dus maar weer even terug gelopen en hebben we geluncht in een leuk bistro tentje met voornamelijk burgers. Rich nam de Havana kip burger en ik nam een kip salade met een milde kerrie saus. Nou en dat heb ik geweten, ik weet niet wat ze mild vinden maar deze was erg pittig! Het was nog even wachten op de bananen milkshake want de bananen waren op en moesten nog even worden opgehaald. Na de lunch, inmiddels alweer tegen 3en zijn we weer naar de Bo – Kaap gelopen en zagen we nog meer gekleurde huizen. De één was nog feller dan de andere. Hierna liepen we via Somerset avenue naar het Waterfront. Op superset avenue nog even wat winkeltjes bekeken maar de meeste winkels gaan hier op zaterdag al om 4 uur dicht. Ook nog even koffie gedronken en vervolgens naat het Waterfront. Hier zijn we nog even naar het Nobelplein gelopen om de 4 standbeelden van de Zuid – Afrikaanse winnaars van de Nobelprijs voor de vrede staan waaronder Tutu, De Klerck en Mandela. Hierna nog even wat rondgelopen en tegen kwart over 5 namen we een taxi terug naar de Parker cottage. Nog even lekker gerelaxt op onze kamer en tegen kwart voor 7 gaan we op weg naar het vliegveld.