Dag 19: Op naar Lake Mburo - Reisverslag uit Mbarara, Oeganda van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 19: Op naar Lake Mburo - Reisverslag uit Mbarara, Oeganda van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 19: Op naar Lake Mburo

16 Augustus 2018 | Oeganda, Mbarara

Het einde van de vakantie begint nu echt te naderen en vandaag vertrekken wij naar onze laatste overnachtingsplek. We rijden vandaag richting lake Mburo en dit is een vrij klein safaripark en bevat eigenlijk maar 2 van de big 5. De buffel en het luipaard zijn vertegenwoordigd en er leeft nog maar 1 mannetjesleeuw dus die rekenen me even niet mee. We vertrokken rond een uurtje of acht en moesten eerst een heel stuk rijden voordat we op een hoofdweg komen. We hobbelen lekker verder, zwaaien hier en daar en blijven onze ogen uitkijken. Ook lagen vandaag alle vijf ( dacht eerst drie) de vulkanen uit de mist. Dit zorgt voor een mooi plaatje zo met het meer ervoor. De eerste stop was bij een kraampje waar weer overheerlijke ananassen worden verkocht en hup maar weer een stuk genomen. Heerlijk zo met je handen en dan helemaal onder zitten. Rond een uurtje of twee komen we aan bij een hotel waar een heel warm en koud buffet klaarstond. Het eerste gedeelte was lokale food zoals de matoke met pindasaus. Verder op lag er wat van onze gading en hebben we maar weer een bordje opgeschept. Vóór dat we gingen eten vielen onze ogen op een enorme vrieskist gevuld met ijs. Dit zie je hier niet heel vaak dus moeten we ruimte houden voor een ijsje. Rich en ik hadden allebei een soort Magnum en het was lekker verfrissend. Het is vandaag behoorlijk warm met volop zon. We rijden weer verder en opeens zien we twee Afrikaanse mariboes. Wat een lelijke vogels zijn het maar wel enorm groot. Ze zitten hier omdat er een slager zit die zijn vlees buiten heeft hangen en daar reed Geoffrey even heen en daar zaten er wel meer dan 20! Tegen een uurtje of half vier reden we het park in en bij een savanne-achtig stukje stopten we de auto’s en is tijd voor de groepsfoto’s. Eerst een hele creatieve waarbij we een vastzittende auto naspeelden en daarna een normale voor de jeep. Tijdens de safari zagen we veel zebra's, waterbokken, aapjes en nieuw voor ons zijn de topi’s en de impala's. Aan het einde van de safari zagen we ook nog een lonely hippp en een lilac breasted roller vogel en deze is ook best wel mooi. Tegen een uurtje of zes kwamen we aan in onze laatste lodge en het ziet er erg mooi uit. Het zwembad kijkt uit over de waterpoel in het dal waar een buffel staat te drinken. Vóór ons huisje moesten we wel een stukje afdalen ( zo'n 150 treden) voor onze tent genaamd waterhole. Ons balkon keek uit over de waterpoel maar als je naar beneden gaat moet je ook weer omhoog. Nou dat zien we dan wel weer. Nadat we ons geïnstalleerd hadden liepen we naar boven en hebben we lekker even met een biertje en een rode wijn bij het haardvuur gezeten en rond acht uur mochten we plaats nemen aan de tafel. Vooraf courgette soep en daarna kip gevolgd door chocolademousse en die was wel heel erg lekker. Na het diner nog ff wat gedronken, gekletst en nog even over het internet gesurft om ons alweer in te checken voor de vlucht naar Amsterdam. Van Geoffrey hoorden we dat hier regelmatig bushbaby’s werden gespot maar vandaag konden ze niets vinden. Jammer want op plaatjes zien ze er altijd schattig uit. Tegen een uurtje of elf zijn we naar beneden gewandeld en hier en daar stond een petroleumlampje maar erg verlicht was het allemaal niet en dan is het toch spannend om zo naar beneden te gaan. Op naar de laatste dag!