Dag 22 Op naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 22 Op naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 22 Op naar San Francisco

11 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen lekker uitgeslapen en raken we steeds meer in de uitrustmode. We doen het lekker rustig aan en gaan rond een uurtje of 11 beginnen aan onze laatste etappe naar San Francisco . Onderweg rijden we via de 1 naar Moss landing waar soms voor de kust walvissen worden gespot maar behalve zeemeeuwen hebben wij niets bijzonders gespot. Het was overigens wel behoorlijk fris en waaide we bijna uit ons vest. Via veel aardbeienplantages reden we naar Santa Cruz om daar de boardwalk te bekijken maar we konden geen geschikte parkeerplaats vinden. Er waren wel garages maar dan moest je een dagtarief betalen en dat vonden we nou ook niet echt de moeite waard. Dus hop verder naar San Francisco. Het was best wel erg druk om de stad in te komen, zelfs nog drukker dan LA, maar om half vier konden we dan toch inchecken in ons hotel. We zijn al vrij snel aan de wandel gegaan maar dat is een hele kluif met al die steile hellingen. We wandelen via de Grace kathedraal naar Chinatown. De kerk was mooi om te zien van zowel binnen als buiten en Chinatown was gewoon leuk om doorheen te wandelen. Het echte China hebben we niet ontdekt alhoewel het i in de souvenirwinkels wemelde van de Chinese meuk. We hebben hier ook een bezoekje gebracht aan de fortune cookie factory waar de bekendste gelukskoekjes worden gemaakt. Dit hele kleine fabriekje staat ook echt in een afgelegen steegje. We hebben het gevonden en een zak koekjes gekocht, nu maar kijken of de koekjes heel naar Nederland komen. Na de wandeling door Chinatown komen we in de Italiaanse buurt en daarna lopen we via de Coit tower naar pier 39. Dit is toch wel één van de toeristische attracties maar het blijft ontzettend leuk om naar de zeeleeuwen te kijken. Er was een hoop bedrijvigheid en het waren er zeker veel veel meer dan 8 jaar terug. De winkels op de pier zijn ook erg leuk vooral de Christmas shop. Via pier 39 lopen we langs het water weer richting ons hotel. We gaan eten bij de Applebees en hadden beide een steak. Er is een wachttijd voor het restaurant terwijl er echt heel veel lege tafels zijn. Na het eten lopen we via Ghiradelli square naar ons hotel. Ghiradelli is een chocoladefabrikant en daar moesten we dus even wat halen. Maar wat? Het worden uiteindelijk 2 ijsjes met ieder 1 bolletje chocola. Nog maar 1 volle dag vakantie te gaan.