Dag 19 Universal studio's - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 19 Universal studio's - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 19 Universal studio's

08 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanmorgen vroeg de wekker gezet en die was wel nodig want anders hadden we gewoon lekker door geslapen. We hebben al tickets thuis online aangeschaft en dat betekende dat je een uur eerder het park in mocht en waarbij ze de attracties van Harry Potter al hebben geopend. Acht uur ging voor ons het park al open en daarom zijn we half acht vertrokken vanaf ons hotel. We besloten om de metro te nemen want de rode lijn stopt bijna voor onze deur en rijdt naar de studio's. Nadat we kaartjes hadden gekocht moesten we nog 10 minuutjes wachten. Het is geen Londen qua metro waar ze om de paar minuten rijden. De metro deed er zo’n tien minuten over en daar aangekomen stonden er al bewegwijzering naar de shuttlebus van Universal. Het is maar een klein stukje lopen maar je moet een onwijs hoge heuvel op dus dan maar met de bus…Rond 10 voor half 9 waren we in het park en het was er al lekker bedrijvig. Als eerste dus de attracties van Harry Potter en wat is dit gaaf. Zweinstein is nagebouwd compleet met de wegisweg ervoor…Er is werkelijk over elk detail nagedacht. Voor kinderen, en ook voor volwassenen, bestaat er de mogelijkheid om een toverstaf te kopen waar je in dit gedeelte allerlei tovertrucs kan doen. Wij houden het wel bij de attracties. Eerst deden we de houten achtbaan en daarna de Journy of Harry Potter..Een 4 d attractie die onwijs mooi is gemaakt. We hebben niet lang hoeven wachten terwijl er later op de dag zelfs een wachttijd is van 120 minuten. Pff dat is ons bespaard. We lopen verder en komen bij de Minions attractie en eerst even samen op de foto met een minion. Deze attractie was ook fantastisch gemaakt maar ook weer lekker beweeglijk zodat we na deze attractie besluiten om iets te gaan eten. Alleen mandarijnen als ontbijt is ook niet alles. Het valt ons op dat veel restaurantjes pas open gaan om 11 uur maar gelukkig is daar altijd nog de Starbucks. Het is dan ook niet gek dat het er mega druk is maat hier hebben we wel een ontbijtje kunnen scoren. Na het ontbijt even op zoek naar een ATM en die vonden we in krustyland in Springfield , de thuishaven van de Simpsons. Nadat we weer wat rijker zijn gaan we de studiotour doen. Deze is t.o.v. acht jaar geleden erg veranderd. Er zijn nu 2 3D elementen toegevoegd en dat was best wel gaaf, vooral het gedeelte met King Kong en de dino's. Verder reed je langs decorstukken en zie je hoe sommige stukjes film worden gemaakt zoals Earthquake. Na de studiotour hebben we de attractie van de Simpsons gedaan en al hadden we die al een keer gedaan leek hij toch weer anders. Na deze rit even een snelle lunch en zijn we met de roltrappen naar Lower lot gegaan waar zich 3 attracties bevinden. Als eerste doe ik de Mummy, een achtbaan in het donker. Ik ben er alleen ingeweest want Rich was het hobbelen al een beetje beu. Gelukkig kennen ze een single rijders lane zodat ik na 15 minuten aan de beurt ben. Daarna doen we Jurrasic Park waarin je echt kletsnat werd en daarna ben ik alleen de Transformers ride in geweest en deze was ook erg tof. Ook weer een 4 d gevecht tussen de robots. Daarna gingen we weer naar boven en hebben we de Walking death gedaan. Dit is een loopspookhuis met karakters uit de serie. Best wel schrikken op sommige momenten. Een jongentje achter mij helemaal in tranen. Na deze schrikmomenten even relaxen bij de 4d film van Shrek en doe ik nog even de Harry Potter attractie. Het is zo leuk om in dit gedeelte rond te dwarrelen. Butterbeer is overal te krijgen, de uilen kijken je aan vanaf de owlshop en de Zweinsteinexpres staat klaar om te vertrekken. Als laatste bezoeken we nog de Waterworld show. Dit is een spectaculaire stuntshow met veel actie water en vuur. Deze show wordt gedaan door Hollywood acteurs maar de namen ben ik alweer kwijt. Het was tegen half acht dat we het park verlieten en lopen we de City village in waar we pizza hebben gegeten bij de Italiaan. We nemen de shuttle terug naar het metrostation en pakken de metro terug. Het valt ons op dat er best wel wat ongure en rare figuren rondlopen of liggen in de metro. Toen we aankwamen op ons metrostation was er zelfs een opstootje tussen 2 figuren omdat ze elkaar niet wilden passeren. Hoe kinderachtig kan je zijn. We zijn maar snel doorgelopen want in een bloedbad in een metrostation hadden we ook geen zin. Tegen een uurtje of elf vielen we als een blok in slaap.