Dag 14 Viva Las Vegas - Reisverslag uit Lakeview, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 14 Viva Las Vegas - Reisverslag uit Lakeview, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 14 Viva Las Vegas

03 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Lakeview

Ja daar ging de wekker dan om 5 uur maar het is voor het goede doel…We gaan de trail van de valley of dure wave doen en die is pittig omdat je in de volle zon loopt. Om 6 uur zaten we al aan het ontbijt en half 7 reden we richting het park zodat we voor zevenen konden starten….Bij de entree netjes geld in het envelopje gedaan en wederom zweefden 2 bijen of wespen om me heen. Gisteravond was het ook al raak en moest gelijk denken aan de killerbee maar die zitten alleen maar in Joshua tree? Verder ben ik ze gelukkig niet tegengekomen. Bepakt met liters water gaan we aan de wandeling beginnen en lopen 90 procent van de trail in de schaduw.. Er hangt een grote wolk voor de zon en als hij er af en toe doorheen probeert te schijnen is het toch wel bloedheet….Door het rode zand, maar veelal over steen bereikten we na een half uurtje de fire wave…Wauw het is niet te omschrijven maar erg mooi om te zien vooral de gekleurde lagen roze en wit…We hebben hier gewoon een half uur met zijn tweetjes daar rondgelopen en genoten van het natuurwonder voordat er andere mensen kwamen…Op de terugweg werd het al heter en heter en was ik erg blij met de airco in de auto…Er zijn nog veel meer mooie plekken in het park maar wij vonden het genoeg voor vandaag….We reden lekker terug naar ons hotel en daar hebben we lekker het zand van ons afgespoeld en op naar Viva Las Vegas….We reden via lake Mead en onze eerste stop in Vegas was bij het Shelby Cobra centrum waar een aantal Cobra’s te bezichtigen zijn en daarna op weg naar het welkomsbord van Vegas…We zijn al eerder in Vegas geweest maar toen hebben we het bord blijkbaar gemist. Nu staan we op de foto en rond 2 uur waren we al bij ons hotel…We slapen in het Westin en deze ligt heel dichtbij de Strip en is lekker rustig…We konden al gelijk inchecken en hebben uitzicht op het reuzenrad en in de verte zien we de Stratosphere tower…We gaan eerst even een frappucinno halen bij de Starbucks en we zijn gewoon lekker gaan lopen. Ik kan me van een aantal jaar geleden dat het heel heet was en nu is de temperatuur erg draaglijk…We lopen eerst de Superdry winkel binnen en met drie t-shirt staan we weer buiten. Het eerste hotel wat we bezoeken is het Bellagio bekend vanwege de dansende fonteinen maar wij gaan er vooral naar binnen om de tuin te bekijken. Het thema is nu Italië en wat ziet het er schitterend uit…Natuurlijk pakken we ook even de fonteinen mee en op de klanken van Bruno Mars dansten ze vrolijk…Via het Cosmopolition bereikten we uiteindelijk New York…Even weer kort bekeken en daarna zijn we een bar binnen gestapt en hebben we een heerlijk Coronaatje gedronken…Zo dat smaakt top….Even nog gelopen naar het Luxor hotel en daarna begonnen we aan de terugtocht naar ons hotel…In het MGM nog een Coronaatje genomen in de Sportsbar met hele grote tv schermen om je heen…Geshopt in de M&M en Coca cola store en nog wat gegeten in Parijs…We hadden voor de verandering weer eens een burger maar die van mij met brie erop was erg lekker….Natuurlijk hebben we vandaag ook wat gokjes gewaagd maar het geluk was niet aan onze zijde helaas…Rond half 11 waren we weer lekker terug in ons hotel en vonden wij het mooi geweest….