Dag 13 Shoppen en nog meer rijden - Reisverslag uit Overton, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 13 Shoppen en nog meer rijden - Reisverslag uit Overton, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 13 Shoppen en nog meer rijden

02 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Overton

Na een wat onrustige nacht waren we rond een uurtje of 8 wakker en na de nodige ochtendrituelen gingen we 9 uur op pad. Eerst doen we de Walmart aan en halen wat broodjes en bananen en vullen we onze frisdrank voorraad weer aan. De volgende stop was bij de outlets of transerve mountains waar we toch wel zo’n 2 uurtjes hebben doorgebracht. We zijn beide prima geslaagd bij de Tommy Hilfinger en ik heb ook nog een korte broek weten te scoren bij de GAP. Inmiddels was het al na twaalven en moesten we nog zo’n 550 km rijden richting het zuiden. Nog even 2 milkshakes gescoord bij Jhonny Rockets en dan maar snel op weg…We reden via de Interstate 15 en het landschap begon pas te veranderen in de buurt van Bryce en Zion. Deze twee parken hebben we op een eerdere reis bezocht en de rode rotsen blijven een adembenemend gezicht. Kwart voor 6 kwamen we aan bij ons hotel in Overton. Dit hotel heb ik uitgezocht omdat deze dicht bij het state park valley of fire ligt…Bij het inchecken zag ik dat we een uur tijdswinst hadden geboekt want in deze staat is het een uur vroeger en was het opeens kwart voor 5…Even relaxen en tegen een uurtje of 6 reden we naar de ingang van het park waar we de 169 hebben gereden. Het is een bijzonder park met allemaal rode rotsen die mooi opglimmen in de zon en ze moeten dan ook nog wat voorstellen…Nou de zon was er niet en je waaide zowat weg in het park en je moest wel veel fantasie hebben om er de figuren uit te halen. Elephants rock en de Arches rock haalden we er nog wel uit…Morgen komen we al vroeg terug want dan willen we ’s ochtends heel vroeg de valley of fire trail gaan lopen…Ben benieuwd of me dat gaat lukken……….Na het park reden we terug naar ons hotel via een tussenstop bij de gele M…We wilden gewoon een snelle hap en dat is gelukt…….Nu even typen en dan snel onder de wol…nou ja snel en onder de wol…Pfff het is hier behoorlijk heet maar we hebben airco….