dag 12 Rijden naar Salt lake city - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu dag 12 Rijden naar Salt lake city - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

dag 12 Rijden naar Salt lake city

01 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Ja laat slapen betekent natuurlijk ook laat wakker worden…We werden 10 voor negen wakker. Heerlijk blijkbaar hadden we het nodig. Na gisteren al een jaar te laat zijn aangekomen waren we ook nog eens te laat voor het ontbijt…Deze werd namelijk geserveerd tot 9 uur…Nou ja dan maar in het dorpje ontbijten…We strijken neer bij een bakker waar we allebei een omelet namen…Pff daar kunnen we de hele dag wel mee door…We checkten uit en we probeerden nog korting te regelen op de kamer maar daar viel niet over te praten…Een beetje coulance had wel op zijn plaats geweest maar helaas…Het was een behoorlijke lange rit naar Salt lake City en behalve onderweg tanken hebben we niets spannends beleefd…het reed lekker allemaal goed door en tegen een uurtje of 4 bereikten we ons hotel. We checkten in en gaan met de gratis tram naar het centrum. Salt lake city staat vooral bekend om Temple square met de mormonen tempel. Deze stad is ook gesticht door Mormoonse pioniers. We bezoeken natuurlijk eerst dit plein en het valt ons op dat het er super netjes uitziet en dat alle planten rondom volop in bloei staan. Het lijkt bijna wel een Botanische tuin.. Op tempel square worden we vaak welkom geheten door de sisters van de kerk en hier en daar ook ene broeder die er van alles over willen vertellen en je waarschijnlijk ook willen bekeren maar dat hebben we toch maar afgehouden. Een mooie plek om eens gezien te hebben maar het had voor ons beiden niet het wauw effect. Na dit cultureel uitstapje, er is nog wel meer te zien in deze stad maar zin om te lopen in deze bloedhitte hadden we niet meer, besloten we om City creek in te gaan. Een winkelcentrum en daar hebben we even geshopt bij de Macey’s en toen zagen we de Cheesecakefactory….MMMM, Rich had het idee om koffie te gaan drinken met een stukje cheesecake erbij want hij had toch wel trek gekregen maar dat is geen eens zo raar want het was inmiddels al bijna half 7 dus hebben we daar maar gegeten. Allebei een overheerlijke pasta met als toetje een stukje Cheesecake….De porties vallen vaker groter uit dus hebben we er maar één genomen en die was verrukkelijk….Gelukkig komen we dit restaurant nog tegen in Las Vegas en San Francisco….Na het eten nog even verder geshopt en Rich was bij de GAP lekker geslaagd….Tegen half 9 namen de tram terug naar ons hotel waar ik nu dit reisverslag zit te typen. Heerlijk om weer goed internet te hebben…..