dag 8 : Eindelijk in Yellowstone - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu dag 8 : Eindelijk in Yellowstone - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

dag 8 : Eindelijk in Yellowstone

28 Juli 2017 | Verenigde Staten, Yellowstone

Vanmorgen wederom om half 8 wakker geworden en nadat we ontbeten hadden zetten we koers richting de Walmart…Even broodjes, drinken en beleg inslaan voor Yellowstone….Bij binnenkomst twijfelde ik nog even of ik gebruik ging maken van de elektrische karretjes maar heb dat toch maar niet gedaan…We zijn weer prima geslaagd en zetten koers richting Red Lodge om vanaf daar de Bear tooth highway te rijden. Het is echt een schitterende bergpas en elk uitzichtpunt was geweldig…We gingen echt ontzettend hoog en op een gegeven moment reden we gewoon langs de sneeuw. Bij een van de eerste uitzichtpunten werden we welkom geheten door veel chipmunks waarvan sommige wel een vorm van obesitas vertoonden. Ze worden flink gevoerd door mensen en sommige zitten nog net niet op je….Bij het hoogste punt van de pas zagen we nog mountain goats maar die lieten zich niet zo makkelijk fotograferen. Verder nog in de sneeuw gestaan en daarna reden we verder naar Silver City…We hebben wel zo'n 3 en een half uur gedaan over deze pas maar het was absoluut de moeite waard….Via de 212 reden we Yellowstone in. We reden via de Lamar valley en zagen ontelbaar veel bizons. Normaal worden hier ook vaak wolven gespot maar dan meestal ’s ochtends vroeg of laat in de avond. Bij een picknick area weer even uitgestapt en hebben we weer even lekker geluncht. We kregen nog gezelschap van een marmot en een mega grote raaf….Die was bijna te eng om te zien….Verder viel het me op dat het stikte van de kleine rode beestjes. Ze hebben het formaat van een luis en als je ze dood knijp is je hand rood….We grapten nog dat dit de luizen zijn die ze gebruiken voor de glace koeken. We reden verder naar de Towerfall en daar heb je een trail naar beneden…Leuk dan zullen we de waterval vast helemaal goed zien ware het niet dat er een bordje stond met dat er geen zicht is op de waterval. Laten we dit bordje nou net gemist hebben en toch een behoorlijk stuk naar beneden zijn gegaan…We hadden wel een schitterend uitzicht op de creek maar eenmaal beneden moet je toch weer naar boven en dat was een behoorlijke klim…Eenmaal boven als beloning een lekker ijsje gehaald. Mmm..We rijden verder naar Calcite springs voor een foto en rijden verder naar Mammoth hot springs waar we één nacht verblijven in een cottage. Onderweg schiet er opeens een coyote de weg over….Bij aankomst in Mammoth hebben we ingecheckt, de koffer in ons huisje gezet….Even lekker buiten zitten en dan de terrassen bekijken. Het buiten zitten duurde iets langer dan gepland want het begon te onweren en het regende pijpenstelen. Na een uurtje was het weer droog en zijn we naar Liberty cap gereden en daar de auto geparkeerd. We bekeken achtereenvolgens Palette spring, Minerva terrace, New blue spring, Van art spring ( één van de mooiste terrassen), Cleopatra terrace..Met de auto deden we nog het rondje van de upper terrace en hebben nog even een fotostop gemaakt bij Orange Spring mountain. Inmiddels is het al half negen en hebben we plaats genomen in de Dinnig room waar Rich een heerlijke pasta heeft gegeten en ik iets van kip….Nu nog even het reisverslag typen en rond half 11 zijn we lekker gaan slapen.