dag 7 : Een reisdagje naar Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu dag 7 : Een reisdagje naar Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

dag 7 : Een reisdagje naar Cody

27 Juli 2017 | Verenigde Staten, Cody

Terwijl ik dit zit te typen komt het bakken uit de hemel…..Het regent in Cody maar hopelijk valt het vanavond en niet morgen als we naar Yellowstone rijden. Vandaag wederom weer rond half 8 wakker en na het ontbijt zetten wij koers richting Cody….Eerst vanmorgen nog even broodjes en beleg in geslagen voor een lunchstop onderweg en het cashgeld weer aangevuld want het gaat toch weer bijzonder hard…We reden via Sheridan het Bighorn national forrest binnen. Een mooi bos met hier en daar een paar mooie viewpunten die absoluut de moeite waard zijn. We reden lekker door en op een gegeven moment moesten we kiezen om de 14 te vervolgen of om de alt 14 te kiezen…Tja de Shell falls of medicine wheel……..Oke de shell falls doen maar daar kregen we achteraf spijt van want er zijn volop wegwerkzaamheden op deze weg en het startpunt van de trail naar de falls was gesloten. Tja ach….We zetten koers richting Cody en toen we het bighorn national forrest verlieten en het plaatsje greybull naderen zagen we een hele picknick area. Het waren gelukkig overdekte plekken want de zon scheen fel en het was ontzettend warm… Heerlijke onze broodjes pastrami klaargemaakt en opgegeten die we vanmorgen hadden gehaald… We zeiden nog tegen elkaar: “liefdevol gesneden door oma”…Het valt ons op dat veel ouderen nog aan het werk zijn in de VS. Na deze lunchstop nog 86 kilometer te gaan en dan bereiken we eindelijk Cody… In totaal hebben we er vandaag weer zo’n 404 kilometer er op zitten. Het rijden ging weer erg soepel. Cruise control aan en rijden maar. We slapen in het Big bear motel en hier hebben ze een buitenzwembad dus gelijk maar een duik genomen…Heerlijk…Daarna nog even lekker buiten gezeten in het zonnetje en tegen een uurtje of 7 gingen we het dorpje verkennen. Het is een leuk toeristendorp en vanavond wilden we eens iets anders eten. We stapten binnen bij de Italiaan maar die had pas een tafel vrij na een uur….Hmm zolang gaan we niet wachten….Hé daar is een Duitse tent waar de Duitse schlagers al flink op het terras te horen waren…Wij ploffen neer voor een schnitzel maar ze liepen zo langs ons heen…Na 5 minuten te hebben gezeten zijn we naar de Mexicaan naar de overkant gegaan en daar hebben we heerlijke fajita’s gegeten….Nu nog even het reisverslag typen en morgen dan naar Yellowstone…………