Eindelijk de derde reis naar Amerika gaat beginnen - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Eindelijk de derde reis naar Amerika gaat beginnen - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Eindelijk de derde reis naar Amerika gaat beginnen

21 Juli 2017 | Verenigde Staten, Denver

Vandaag was nog eerst een werkdagje voor ons beiden. Rich was half 6 al zijn bedje uit en ik een uur later. De dag begon bij mij met het in ontvangst nemen van cadeautjes….. Daarna hebben de kids zich zelf vermaakt met meegebrachte spelletjes , daarna een uurtje naar buiten, onder het eten en drinken hebben een aantal kinderen nog wat presentaties gehouden en na een paar swingende hits leidde Shakira onder de klanken van la la la ons de vakantie in. Tegen kwart over 12 ben ik gelijk naar huis gefietst waar Rich ook al een aantal uurtjes thuis was. Alles stond klaar en we zijn gelijk de trein ingestapt. We hadden twee treinen eerder en komen ruim op tijd aan op Schiphol. Binnen een half uurtje hadden we de koffers afgegeven, is de handbagage gecheckt en zijn we door de douane. Pfff dat ging wel mega snel, zelfs zo snel dat we vergeten zijn om de sloten aan de koffers te bevestigen en om onze vesten uit de koffers te halen. Ach nog 14 uurtjes en we worden weer herenigd met onze koffers. Dan moeten we ze tenslotte op halen om ze 5 minuten later weer te droppen. Op Schiphol eerst even geshopt en toen begon onze maagjes te knorren. Ah…Panini’s ……Alleen er was een pin storing dus dan maar even verder kijken…….. Ah een burger…….. Zelfde verhaal maar we hadden toch wel trek dus maar even geld uit de muur gehaald. Zo zijn we echt in Amerika style begonnen. Nadat we de hamburger ophebben zagen we op het bord dat we al naar de gate moesten gaan. Zal daar nog een extra controle zijn? Nou nee helemaal niet.. Het lijkt wel of het steeds makkelijker wordt om naar the states te gaan. Nadat we nog een half uurtje bij de gate zaten kon het boarden beginnen. We starten 5 minuten later vanwege computerproblemen maar daarna ging het allemaal vrij rap. In het vliegtuig hebben we prima gezeten en is er weer goed voor ons gezorgd. Ricgh de pasta en ik de kip alleen het laatstgenoemde was niet echt succesvol te noemen. Ach we hebben weer wat binnen en daarna nog een lekker kopje koffie met een likeurtje… Ja we moesten dit keer er wel zelf om vragen. In het vliegtuig heb ik tot nu toe 2 films gekeken namelijk Soof 2 ( Hilarisch) en Britdgets Jones baby, wel vermakelijk. Rich is inmiddels al begonnen aan zijn derde film namelijk broers. Hij heeft Soof 2 en Een tuintje in mijn hart al bekeken. Ik ga zo starten met In de zevende hemel. Tja ik heb de film al gezien in de bios maar ach vanwege de muziek is hij nog wel leuk om hem nog een keer te zien. Tijdens deze film kwamen ze nog langs met een ijsje en na deze film nog maar een film gekeken namelijk het Verlangen…….Ach zo kom je de tijd prima door en ben ik helemaal zen want zo meteen hebben we een overstap in Amerika en daarvoor hebben we een uur en 3 kwartier. Tegen een uurtje of 8 Atlanta time landden we op het vliegveld en na een kwartiertje taxiën stonden we aan de gate……..Altijd weer een hectisch moment in Amerika maar via een returning Esta kan je via automaten jezelf inchecken…..Het ging wel sneller en binnen een half uur al door de immigrations heen en toen weer de bagage ophalen en inleveren en toen dachten we dat we met de skytrain moesten maar niets was minder waar……We hoefden alleen naar boven te lopen en daar kwamen we er achter dat onze vlucht naar Denver anderhalf uur vertraagd was. Okay dan hebben we nog plenty of time dus maar even de winkeltjes bekijken en inmiddels zijn we aan het wachten bij de gate. Er werd wel een kar met water en snacks klaar gezet ter compensatie van de vertraging. het is nu kwart over 4 Nederlandse tijd en we zijn best wel moe maar nog even volhouden… Tijdens het wachten op het boarden kwam er nog een vrouw naar mij toe en zei ze : ‘you have really cool blue shoes” . Altijd leuk zo’n compliment. Uiteindelijk vertrok ons vliegtuig rond kwart over 12 maar van die vlucht hebben we nauwelijks iets meegekregen want we hebben toch geslapen. Twee en een half uur later waren we dan eindelijk op onze eindbestemming Denver. Ons klokje kon weer twee uur terug. De witte tenten steken mooi af tegen de donkere lucht. De witte tenten samen is het vliegveld en moeten de bergen van de Rocky Mountains voorstellen. Na heen en weer te zijn gereden met de airport trein ( omdat aan één baan werkzaamheden waren) en na wat heen en weer gezocht naar de bagageclaim ( staat gewoon op de aankomst en vertrektijden borden) liepen we rond half 2 het vliegveld uit naar de shuttle service die ons naar Alamo brengt. Onze chauffeuse Yolanda wou net weg rijden maar ik stak mijn hand op waarop ze gekscherend zei dat ze geen taxi was. Bij het verhuurbedrijf werden we super vriendelijk geholpen en hebben wij onze huurauto mogen uitzoeken. Rich koos voor een Ford ………., echt een mega auto. Het was eigenlijk een upgrade maar van haar mochten we hem zo meenemen. Toch nog maar eens het huurcontract goed lezen of ze zichzelf niet rijk hebben gerekend. Haha. De tom tom ingesteld naar ons hotel en 15 minuten later lagen we eindelijk in ons bedje….. Wat een reisdag.

• 22 Juli 2017 - 20:52

Martine:

Heel veel plezier in the States, Den en Rich!

• 22 Juli 2017 - 22:18

Carin Gnade:

Die gympen had je best aan kunnen trekken tijdens afscheid groep 8 Whaha. Heel veel plezier mannen :-*