Buenos aires here we come - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Buenos aires here we come - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Buenos aires here we come

04 Augustus 2016 | Argentinië, Buenos Aires

Vandaag laten we Brazilië definitief achter ons en om kwart voor acht zaten we aan het ontbijt....Deze keer heb ik de mango maar laten liggen.....Half 9 werden we opgehaald door onze gids en na wederom de grenscontroles, paspoort raakt zo wel lekker vol, bereiken we om half 10 het vliegveld in port Iguazu....Onderweg vroeg de gids al aan ons hoeveel kilo we bij ons hadden want met Airolinos Argentina mag je maar maximaal 15kg p.p. meenemen....Ja daar zitten we natuurlijk over heen maar de gids zou wel ff meelopen.De man achter de balie deed niet moeilijk en na even de tijd te hebben gedood op de tablet konden we rond kwart voor 11 gaan boarden. Toen we eenmaal wilden vertrekken bleek er iets mis te zijn in het computersysteem en moest er een monteur bijgehaald worden.Dit zorgde voor een vertraging van een uur en met een gillende baby was het een erg lang uurtje.....Rond half 1 vlogen we eindelijk en tegen 2en belanden we in het Parijs van Zuid-Amerika. Nadat een chauffeur ons had afgezet gaan we de stad verkennen en ons eerste doel is de begraafplaats van Recoletta waar Evita begraven ligt....Tijdens de wandeling daarheen merken we al op dat Buenos Aires veel weg heeft van een Westerse stad met veel bakkerijtjes, winkels, eetgelegenheden en ook de Mac en de Starbucks kom je hier genoeg tegen.....Dit was in Brazilië wel anders. We lopen naar de begraafplaats en bij de ingang kijken we waar Evita begraven ligt...Ze ligt in het familiegraf Duarte....Peron en Evita zijn nog steeds gescheiden van elkaar...De plek vond ik eigenlijk een beetje luguber....Het zijn eigen graftombes boven de grond waarbinnen je duidelijk de kisten ziet staan....Sommige tombes zijn wel echte kunstwerken maar sommige ook in vervallen staat....Zonde dat niemand ze opknapt....Na een rondje gaan we koffie drinken en natuurlijk mag de Starbucks deze vakantie ook niet ontbreken....We lopen met de koffie een rondje door de Recolettamall en daarna lopen we naar de straat waar Maxima het grootste gedeelte heeft gewoond en is opgegroeid. Ja ik had hele chique appartementen verwacht maar van buiten zag het er gewoontjes uit. Bij de naast gelegen supermarkt slaan we even nog wat te drinken en wat te knabbelen in en daarna lopen we weer terug naar ons hotel om even te relaxen en met de voetjes omhoog te zitten....Tegen een uurtje of acht gaan wij weer op pad en valt de keuze op een steakhouse.....We hebben heerlijk gegeten, lekker een flesje malbec erbij want wijn hoort gewoon op tafel in Brazilië....Na het eten gaan we terug naar ons hotel en morgen stappen we op de fiets.