Braziliaanse zijde van de falls - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Braziliaanse zijde van de falls - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Braziliaanse zijde van de falls

02 Augustus 2016 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Yeah we kunnen uitslapen alleen het vogelpark ligt naast ons en dat betekent dat de ara's die daar verblijven al vroeg wakker zijn en een enorm kabaal maken.....Zo waren we tegen zevenen al wakker maar weigerden we er om eruit te gaan.....Na de ochtendrituelen en het ontbijt stonden we half 10 weer keurig klaar...Het was maar een korte rit en nadat we de toegangskaarten hadden gekocht reden we met de auto naar het beginpunt van de trail......De trail begint al meteen met een geweldig uitzicht op de falls en boven in de boom kijkt een toekan op ons neer.....De trail geeft ons telkens een ander zicht op de watervallen en wij kijken onze ogen uit.....Wat een natuurgeweld en vooral het zicht op de duivelskeel was adembenemend...Wat is het hier toch mooi......Vlinders vliegen af en aan en bij elk uitzichtpunt genieten we van het geen wat we zien.....We doen zo'n 2 uur over de trail en aan het eind ga ik nog even 2 frappes halen....Terwijl ik binnen aan het wachten ben op mijn bestelling is er buiten op het terras grote consternatie want het wemelde er van de neusbeertjes en die eten graag een hapje mee....Ze springen rustig op tafels en je moet echt uitkijken dat ze het eten niet uit je handen grissen....Gelukkig hadden wij alleen een drankje en van een afstandje hebben we genoten van alle komische taferelen. Tegen een uurtje of 1 waren we weer terug in het hotel en na even relaxt te hebben besloten we om vanmiddag een helikoptervlucht te maken boven de falls........ Het helikopterplatform ligt bijna tegenover ons hotel dus binnen een mum van tijd waren we er......De creditcard even het werk laten doen en we zouden een half uur moeten wachten maar hoorden gelijk dat het maar 10 minuten zou zijn.....Oeps nu gaat het gebeuren onze eerste helikoptervlucht....... Deze ervaring was in 1 woord geweldig....Het vliegen was gaaf, de falls om vanuit de lucht te zien gaf echt een wauw gevoel en Rich was de lucky guy want die mocht gewoon voorin naast de piloot zitten....Vanuit de lucht heb je pas echt een idee hoe groot deze watervallen zijn.......De vlucht duurde maar 10 minuten maar we hadden het voor geen goud willen missen.....Inmiddels was het 3 uur en besloten we om een kijkje te gaan nemen in het vogelpark om aan de ara's te vragen of ze minder geluid willen maken.......Het park is een soort van dierentuin met vogels die voor het grootste gedeelte gered zijn van smokkelaars en niet echt meer in het wild kunnen leven..Het geeft ons wel goed zicht op de vogels die hier leven en nu van heel dichtbij kunnen observeren.....Terwijl we aan het genieten zijn trekt opeens een groepje apen over ons heen.....Echt grappig....Het vogelpark is namelijk gemaakt in het bos en andemt de sfeer uit van de bush in burgers zoo maar dan in de open lucht.....We hebben hier wel zo'n 2 en een half uur gewandeld maar opeens begon ik me niet lekker te voelen.....Mogelijk een kwestie van te weinig eten.....Haha ja zou kunnen.....We strijken neer bij het restaurant en eten ff wat patatjes met lekker veel zout.......Tegen half zeven waren we weer terug in ons hotel en wij hadden nog het plan om naar het dorpje te gaan maar kozen ervoor om lekker in het hotel te blijven en daar een hapje te gaan eten....Zo weer een dag voorbij.....