Het bos in..... - Reisverslag uit Miranda, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Het bos in..... - Reisverslag uit Miranda, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Het bos in.....

31 Juli 2016 | Brazilië, Miranda

Vandaag alweer voor de wekker en na een ontbijtjje zijn we klaar voor de jeep en wandelsafari......We stapten met zijn 6en in een jeep en vol goede moed gaan we opzoek naar wildlife......We reden eerst over de weg en zagen voornamelijk kaaimannen, 2 toekans en toen we vol walging naar een dode, opgezwollen kaaiman zaten te staren stond daarachter de familie Capibara....Ze blijven leuk om te zien. Na ongeveer drie kwartier rijden kwamen we aan bij het bos waar we te voet verder gingen.....We spotten twee brulapen hoog in de boom en toen een hoop geluid en denderde een witte koe langs ons heen.....Voelde me into the woods.....,.Verder spotten we een levenloze gordeldier.....en zagen we een jaribu zitten in zijn enorme nest......Na de wandeling rijden we weer terug naar ons onderkomen en ja hoor daar zitten de blauwe ara's er weer.....Zo kan de rest van de groep er ook nog even van genieten. We schuiven gelijk aan voor de lunch en daarna probeerde ik nog mijn reisverslag bij te werken maar hebben we gewoon lekker gekletst onder het genot van de schaduw en een caphrina....Om 15.00 staat de volgende activiteit op het programma namelijk vissen op piranhas....We hoorden van de 2 jongens dat dit erg leuk was en dat je eerst een stukje ging varen en dat je dan je hengel ging uitgooien....We zouden met zijn vieren gaan maar Tony kreeg meerdere mensen onder zijn hoede...13 in totaal....dus werd er helemaal niet gevaren en moest je langs de kade, waar we omsingeld werden door kaaimannen, je hengel in het water gooien.....Ik had al snel een piranha gevangen maar omdat het een kleine was werd deze terug gegooid. Weer beet, te klein....gegeven aan de kaaimannen......We stonden met zijn dertienen op een kluitje en niemand ving een piranha. De lol was er bij de meeste snel af......2 mensen hadden al een oplossing aangedragen door dan de groep in 2en te verdelen en ieder een uurtje te laten varen.......Moeilijk moeilijk moeilijk.....Pff toen heb ik Tony aangesproken en gezegd dat dit niet is wat wij hebben afgesproken en dat ik teleurgesteld ben over de gang van zaken.....Oke binnen 10 minuten zat iedereen op de boot en hebben we verder op piranhas gevist....Nu werden ze achter elkaar gevangen en was het gewoon zelfs hilariteit alom. Je haalt de vis aan boord maar niemand wil een piranha tegen zich aan.....Rich heeft er 4 gevangen en ik drie......Tegen 5en was het vissen klaar en zijn we gaan relaxen......Op deze fazenda loopt van alles rond......Van de chagrijnige ganzen tot de aandoenlijke pecari's....Zeven uur was het dinertime en daar werden onze piranhas geserveerd.....Het smaakt gewoon naar witvis en door de kruiden leek het op een lekkerbekje......Tegen half 9 nog even een caphrina gescoord en lekker opgedronken op de kamer.....tegelijk de koffers weer herpakt want morgen staat er weer een reisdag op het programma.