De glimp van een jaguar - Reisverslag uit Miranda, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu De glimp van een jaguar - Reisverslag uit Miranda, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

De glimp van een jaguar

30 Juli 2016 | Brazilië, Miranda

Vanmorgen alweer voor de wekker wakker geworden.....De wekker stond klaar om kwart over zes maar rond zessen waren wij al wakker..Das ook niet zo gek als je rond een uurtje of negen al in bed ligt........Ja de dagen beginnen hier vroeg.....Na het ontbijt liepen we naar de oever waar de boot lag aangemeerd. We gingen met Miranda en Saar, 2 Nederlandse jongens en een Portugees gezin op zoek naar wildlife......Naast ontelbaar veel kaaimannen en vogels, voornamelijk ijsvogels, spotte we een familie Capibara's, apen en als hoogtepunt was hij daar ineens....De jaguar...Hij lag goed verscholen in de bosjes en na een eerste aanblik was hij ook gelijk alweer verdwenen....Ik zag bij de tweede keer nog een glimp maar wat zijn deze beesten schuw.......We hebben zo'n vier uurtjes rondgedobberd en met deze hitte was het ook wel even lekker om op het water te zijn....Misschien hou ik er nog wel een kleurtje aan over........Tegen 12en waren we weer op de campground en stond de lunch voor ons klaar.....Na de lunch even lekker uitbuiken en relaxen bij het zwembad....Om 3 uur stond de volgende activiteit op het programma....Paard rijden......Nou na mijn eerdere ervaringen op een paard, kameel,ezel en olifant heb ik gezworen om nooit meer op zo'n beest te stappen.....Het paard werd afgezaddeld en terwijl ik Rich zag vertrekken met de rest van de groep ben ik heerlijk een rondje over het terrein gelopen en zag ik rode ara's, toekans overvliegen en als hoogtepunt de blauwe ara.....Wauw wat zijn deze vogels mooi.....Echt top.....Rich heeft het ook erg naar zijn zin gehad maar zijn knol was niet vooruit te branden.....Hij had gehoopt op meer actie.....Hij spotte nog wel een kaaiman in het bos, een gordeldier en ook een blauwe ara.....Tegen vijfen was hij weer terug en na nog even gerelaxt te hebben stond het diner voor ons klaar.....Weer een buffet dus we hoefden niet na te denken wat we gingen eten.....Na het eten zijn we naar de kamer gegaan en rond half tien vielen onze ogen alweer dicht.....Morgen weer vroeg op voor de jeepsafari en trekdoor het bos....dus wederom de wekker gezet.