Snorkelen in een aquarium...... - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Snorkelen in een aquarium...... - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Snorkelen in een aquarium......

28 Juli 2016 | Brazilië, Bonito

Vandaag staat er een excursie op het programma....We gaan snorkelen in de river Prata.....Om tien voor half tien worden we pas opgehaald dus we hadden nog even de tijd voor ons zelf....Eerst even ontbijten en opfrissen en daarna nog een klein rondje door de tuin waar ik nog een groene kanarie spotte was het ineens al kwart over negen. Thomas, van oorsprong een Duitser, was onze gids voor vandaag en met onze auto brachten we hem naar het snorkelpunt.....Het was zo'n drie kwartier rijden en over een behoorlijke hobbelende weg......Wij komen rond kwart over 10 bij een fazenda, een boerderij maar dan met tig meer land, en daar hebben wij gewacht tot 11.....Het was geen straf om te wachten want vogels vliegen af en aan.......Nadat wij ons hadden gehezen in een pak en de waterschoenen hadden aangedaan reden we met een jeep naar het begin van een soort trail. Vanaf hier was het een half uurtje lopen door het bos, wat overigens leek op de bossen bij ons maar dan met veel kleurrijke vlinders, kwamen we aan bij de snorkelplek. Eerst nog even een oefenrondje waarbij al heel wat vissen zijn waar te nemen.....Echt fantastisch....Het eerste stuk ging vrij makkelijk....Veel grote vissen waaronder de eng kijkende Dorado.....Het tweede stuk was pittiger vanwege de sterke stroming waardoor je langs de rotsen scheurt....Opeens consternatie achter me .....I've lost my camera....He dat is de stem van Rich........Ik toch maar staan terwijl dat helemaal niet mag, en met mij nog meerdere.....Rich had zijn zwemvest helemaal open gehaald en daarbij is de onderwatercamera losgeschoten......Het water is super helder dus is de camera zo weer gevonden......Nu ik dit typ wordt ik heel nerveus, want mensen kijken constant naast mij......Er leeft hier een kleine anaconda en wij hebben hem al gespot, maar ik wil er toch niet naast zitten......Terug naar het verhaal....We snorkelen weer rustig verder en na nog een derde tocht kwam er rond drieën er een eind aan.....We reden terug naar de fazenda waar een heerlijke lunch op ons te wachten stond......mmmm. Na de lunch reden we met de gids verder naar Boraccas dos aras.....Dit is een soort hole/ canyon waar heel veel rode ara's op afkomen..... Wauw dit was echt een fantastisch gezicht....Al die ara's vliegend langs de wand......Wat een kleurenpracht.....Wij hadden de laatste toer van tien over half 5 en na een uurtje gingen we weer terug naar Bonito......Het was inmiddels ook al donker geworden....Na even lekker gerelaxt te hebben gingen wij het dorpje weer in waar het midwinterfestival was begonnen...Het is een soort kunstfestival met allerlei optredens en mega vuurwerk......Eigenlijk hadden we niet veel trek en zijn we bij een pasteitentje gaan zitten wat vol zat met locals.....De pasteitjs waren verrukkelijk....Weer een mooie dag voorbij....