Bonito, here we come - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Bonito, here we come - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Bonito, here we come

27 Juli 2016 | Brazilië, Bonito

Na een kort nachtje waren wij ook vandaag weer om 7 uur wakker.....pfff das nog te vroeg dus lekker uitstellen tot 8 uur.....Dit keer sliepen wij in een hotel maar een pousada is toch veel leuker al is het maar vanwege het ontbijt.....Na het ontbijt gaan we onze huurauto oppikken bij Localisa die 5 minuten verder in de straat te vinden is. We krijgen wederom een Renault Sandero alleen nu een witte i.p.v.een grijze.....We rijden weer terug naar ons hotel om de koffers op te pikken en toen de lift net naar boven ging kwam Rich erachter dat zijn fototas nog in de auto lag en hij weer naar beneden. Ik was opweg naar onze kamer terwijl ik een hoop gekrijs hoor.....Dat moet een papegaai zijn.....Ik dus snel sprinten naar het kleine balkonnetje aan het einde van de gang en wat zie ik boven mijn hoofd op het dak zitten......2 blauwgele papegaaien......Wauw.......Ik kon ze bijna aanraken....Snel weer terug gesprint naar onze kamer om mijn camera te pakken maar toen waren ze in een boom op een behoorlijke afstand gaan zitten. Grrrr. Rich kwam er ook aan zodat hij ze ook nog even kon spotten......Hier hadden we echt geen papegaaien verwacht.....We installeren ons in de auto, stellen de tom tom in en op de klanken van Lady Gaga reden wij Campo Grande uit......Eigenlijk was het zowat 1 rechte weg naar Bonito met uitgestrekte vlaktes voor ons. We zien uitgestrekte vlaktes waar paarden en koeien grazen, grote en brede bomen die niet misplaatst zouden staan in Afrika, 3 dorpjes en zagen we een neusbeertje, soort egel, een capibara en een miereneter....Klein detail is wel dat ze erg plat waren.....Ik vond het best schokkend om al deze dieren levenloos langs de kant van de weg te zien liggen....Hopelijk komen we ook nog levende exemplaren tegen. Wel zagen we heel veel vogels waaronder ook nog 2 vliegende blauw/gele papegaaien wat een mooie kleurenpracht vormt in de lucht. Tegen een uurtje of twee waren we in onze pousada en nadat we de spullen op de kamer hadden gedropt zijn we het dorpje ingegaan om wat te gaan eten....Bonito is een levendig dorpje met aparte telefooncellen.....De een heeft de vorm van een panter, de ander van een vis en een is er in de vorm van een toekan....We ploffen neer bij een soort cafetaria en lieten ons de hamburger en milkshake goed smaken.....Eigenlijk wilden we nog naar Buraco das araras maar daar was het al te laat voor want half zes gaat de zon alweer onder dus gaan we lekker naar ons hotel om het zwembad uit te proberen. Het was vandaag zo'n 25 graden maar het water was ijs en ijskoud voor mijn gevoel....Ik heb er even ingestaan maar daar hield ik het bij.....We zijn nog even lekker in het zonnetje gaan zitten en daarna verder gaan relaxen in onze kamer.....Tegen een uurtje of zeven zijn we met de auto naar het dorp gereden en hebben we de nodige souvenirshops bekeken en zijn we een lekker stukje vlees gaan eten bij het grilrestaurant....De Argentijnse steak smaakte heerlijk......Zo vloog er weer een vakantidag voorbij...Nog maar 10 te gaan....