Kevers en kerken - Reisverslag uit Ouro Preto, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Kevers en kerken - Reisverslag uit Ouro Preto, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Kevers en kerken

25 Juli 2016 | Brazilië, Ouro Preto

He vandaag werden wij pas tien voor half negen wakker.....Dat zal mede komen doordat ik rond 5 uur wakker werd omdat ik het kussen erg oncomfortabel vond......Richard vond het btw het lekkerste kussen waar hij ooit op gelegen heeft......Tsja dat kan.....Na de opfrisrituelen maar snel naar het ontbijt gegaan want dat hebben wij wel nodig vandaag....Vandaag gaan wij wandelen door Ouro preto en dat is berg op en berg af.....En de straten vol met keien gaan echt steil omhoog en omlaag. Eerst halen wij een kaart bij het informatiecentrum op praca Tiradentes waar een man de belangrijkste kerken aankruist....Ja verder had hij er een heel verhaal bij maar ons Portugees is nou niet echt geweldig.....Eerst lopen wij naar de Fransiscus kerk waar het marktje voor de kerk bezoeken.....Hier zijn ontzettend veel leuke souvenirs te vinden maar voor ons zit er niets bij....Ondertussen was een vrouw van alles over haar koopwaar aan het vertellen tegen mij en ik bleef maar lachen en si si zeggen want verstaan deed ik haar niet....We gaan op pelgrimstocht en bezoeken eerst twee kerken die gesloten zijn....Op maandag zijn trouwens de meeste kerken dicht...Oeps hebben wij weer......De derde kerk die wij bezoeken is de Santa Efigenia die erg hoog ligt en dat betekent dus een flinke tocht omhoog.....Ja gesport hebben wij wel. We liepen een alternatieve route door een sooft woonwijk en net op het moment dat ik mij af vraag of we wel goed gaan verschijnt er een vrouw ten tonele die vroeg mina? Si si....Ze ging ons voor en zette ons af voor de mijn......Na haar vriendelijk bedacht te hebben in de vorm van een tip rusten we even uit onder het genot van 2 flesjes water....Heerlijk verkoeling.....Vanaf de Jesse mijn was het nog een klein stukje naar de kerk en deze kerk is gebouwd voor en door de slaven....Deze kerk was gelukkig wel open en voor 1.25 pp zijn we naar binnen gegaan. Het zag er erg mooi uit en het uitzicht vanaf de kerk was geweldig. Langzaamaan zetten wij de daling en na 2 lekkere ijsjes besluiten wij om onze voetjes even rust te gunnen maar niet voor lang want de pelgrimstocht was nog niet ten einde....De volgende kerk die wij bezoeken is de Basilica Nossa Senhora do pilar....Deze kerk schijnt een van de mooiste interieurs te hebben en ja hoor hij was open.....Deze kerk heeft veel gouden ornamenten en heeft een overvloed van beelden.....Na deze kerk even een lekkere koffie gedronken en een kaasbroodje/taartje gegeten en daar spotte Rich een oranje kever en die moest natuurlijk op de plaat worden vastgelegd. Er rijden hier nog ontzettend veel kevers rond en we grapten al tegen elkaar dat het fotoboek zal bestaan uit foto's van kerken en kevers.....We bezoeken nog twee kerken en tegen half vijf zijn wij lekker gaan zitten bij het opera café waar we twee vruchtensapjes namen met pasteitjes met hoe kan het ook anders kaas en vlees vulling....... Na ons relamoment in het hotel heb ik op TripAdvisor een restaurantje gevonden op 46 meter van ons hotel baixo......
We werden de kelder mee ingenomen en daar heerste een hippe sfeer....Vooraf probeerde we de vleeskroketjes maar die vielen een beetje tegen....De tournedos was geweldig en de caphrinas heel sterk.... Na 2 waren we toch een beetje aangeschoten.....Rond half 11 rolden wij zo ons bedje in......