Aanbeland in Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Aanbeland in Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Aanbeland in Rio

16 Juli 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Tring tring.....pfff de wekker gaat om kwart voor 6 maar toch springen we uit ons bed want om 11 uur vertrekt onze vlucht naar rio de Janeiro....Snel aankleden en opfrissen om vervolgens nog te sprinten naar onze trein. Het verbaast me dat je op weg naar het station bijna niemand tegen komt maar dat het in de trein van kwart voor zeven al behoorlijk druk is.....Ook al veel Chinezen met zwarte koffers waarvan 1 met een mega sticker van de pink phanter..... Rond half 8 zijn wij op schiphol. We twijfelen of wij nu vier of drie uur van te voren aanwezig moeten zijn dus kiezen we voor de gulden middenweg. Bij aankomst is het even chaotisch maar nadat wij de bagage hebben afgegeven keert de rust weder.....Na 3 kwartier waren wij al voorbij de douane en is het dus shopping time.....We kopen een onderwatercamera die we kunnen gebruiken tijdens het snorkelen en nog een tijdschrift. Ook nemen we nog een kijkje in de nieuwe M&M store waar we ontdekken wat onze M&M kleuren zijn. Ik ben geel en Richard oranje.. Altijd handig om te weten. Na nog een panini ham/kaas en een gezond fruit drankje was het tijd om ons te begeven naar de gate. Het lijkt wel of de tijd op schiphol steeds sneller gaat. Ook dit jaar vliegen wij weer met KLM en de vrouw van een collega van Rich had voor ons plaatsen weten vast te leggen met extra beenruimte en dat is toch wel ideaal als je 12 uur in een vliegtuig moet zitten. Een nadeel was dat wij niet bij het raam zitten maar later bleek dat je bijna geen zicht had op Rio. Ook deze vlucht vloog voorbij....Ik doode de tijd met de film Rokjesdag, wat lezen en wat spelletjes en Rich bekeek de films Mannenharten 2 en Hallo bungalow die echt nergens op sloeg. Qua eten en drinken werd er goed voor ons gezorgd....Kip met mosterdsaus voor mij en voor Rich de pasta met pesto, daarna nog een pizza broodje, ijsje, koffie met een likeurtje..... Je blijft gewoon eten in zo'n vliegtuig....Tegen half elf Nederlandse tijd wordt de landing ingezet en kan mijn horloge 5uur terug gezet worden. Tijdens de landing is het zwaar bewolkt en ook al aardig donker dus als wij bij het raam hadden gezeten viel er weinig te zien...Toen we in de rij stonden om Brazilië in te mogen zien we voor ons in de rij Peter Heerschop...Altijd grappig om een BN'ER te zien...Wij waren overigens binnen 5 minuten het land binnen en nadat wij weer herenigd waren met onze koffers liepen we de aankomsthal binnen. Dit ging best wel vreemd want wij konden zo doorlopen maar bij de meeste Brazilianen werd er een koffercheck gedaan....In de aankomsthal staat onze gids ons op te wachten en na nog even gezocht te hebben naar een pinautomaat kunnen we aan onze rit naar het hotel beginnen...Helaas is het al pikkedonker waardoor wij nog niet echt een eerste indruk op kunnen doen. Wel wordt er chaotisch gereden en lijkt onze chauffeur wel dronken....Hij slingerde behoorlijk maar toch komen we onder de klanken van George Michael en Sade veilig bij ons hotel wat vlak bij de Copacabana ligt....We hebben nog een kleine avondwandeling gemaakt over de boulevard, een kleine snack gegeten bij Bob's en om half 10 kwam de man met de hamer en vielen wij als een blok in slaap.