dag 23: Kookcursus Cambodjaans koken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu dag 23: Kookcursus Cambodjaans koken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

dag 23: Kookcursus Cambodjaans koken

28 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

De laatste dag breekt alweer aan en aangezien we pas om half 9 vanavond vliegen naar Bangkok hebben we nog aardig wat tijd om te besteden en wat kun je dan beter gaan doen dan koken hahaha. Gisteren hebben we al geregeld dat we de kamer aan kunnen houden tot zes uur en dat is ook het tijdstip waarop we door de tuktuk driver worden weggebracht naar het vliegveld. Dus even lekker uitslapen, een duik genomen in het zwembad, de koffers al ingepakt en rond half 1 nemen we de tuk tuk naar het centrum want om 13.00 begint onze kookcursus. Het is heel anders opgezet dan de kookcursus in Thailand en hier mogen we een voorgerecht en een hoofdgerecht kiezen en het toetje wordt gezamenlijk gekozen. We zijn maar met zijn vieren. Wij en een stel uit Maleisië. Ik kies er voor om verse springrolls te maken met varkensvlees en als hoofdgerecht de beef lok lak. Rich maakt een salade van bananenbloemen ( die smaken erg bitter) en als hoofdgerecht de amok met kip. Als toetje kiezen we een bananenpudding ( geen goede keus) We beginnen met de voorgerechten en treffen ondertussen ook al voorbereidingen voor het hoofdgerecht. Het gaat allemaal best wel snel waardoor het allemaal moeilijk te onthouden wordt. Ook leren we hoe je de bakjes maakt van bananenbladeren en doen we een poging om bloemen te maken van een wortel. Pfff das mega lastig zeg hahahaha. nadat we alles bereid hadden kunnen we het opeten. Dit is best wel jammer want het is best wel veel en nu blijft er toch een hoop staan. Jammer. Het toetje was ondertussen ook al gemaakt maar daar hebben we zelf weinig aan gedaan en misschien kwam het daardoor dat het niet te eten was hahaha. Na de cursus geven wij ons mailadres op en krijgen we de recepten opgestuurd. Erg leuk.....Thuis ook maar eens proberen. na de kookcursus gaan wij richting ons hotel om ons lekker op te frissen en zes uur stappen we in de tuk tuk die ons keurig naar het vliegveld brengt. We checkten en in eerste instantie wordt onze bagage al doorgelabeld naar Amsterdam. Ho dat willen we nog even niet want we moeten nog een nachtje doorbrengen in Bangkok. Dus heeft de man het veranderd en gaan we de douane door. Omdat het vliegveld wordt verbouwd krijgen we ook een bon om een drankje te halen en een kleine snack. Ach dus even maar wat opgehaald en daarna wachten tot negen uur want het vliegtuig had een kleine vertraging opgelopen. De vlucht verliep prima en tegen kwart voor 11 landen we in Bangkok en gaan wij op zoek naar iemand van ons hotel. In eerste instantie kunnen we het niet vinden maar nadat iemand ons aansprak en hielp toch gevonden. We worden met het shuttlebusje naar het hotel gebracht en wat een dramahotel zeg. Ten eerste duurt het lang voordat we ingecheckt zijn en daarnaast moet je ook nog eens betalen voor internet en dat hebben we niet zo vaak meegemaakt. Maar het toppunt is nog wel de shuttlebus. Ze vroeg hoe laat onze vlucht vertrok en ze zei "Dan moet je om half tien weg maar de shuttle zit vol" Ja en...... Kon een uurtje eerder. Nou mooi niet dus hahahaha. Uiteindelijk kunnen we wel mee om half 10 maar het zal wel wat krapper worden dus maar op tijd melden morgenochtend haha. Inmiddels is het alweer twaalf uur geweest en gaan we maar lekker slapen. Hopelijk vinden we niet al te veel hinder qua vertraging van de storm die vandaag over ons kikkerlandje raasde.