Dag 17 aanbeland in Cambodja - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 17 aanbeland in Cambodja - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 17 aanbeland in Cambodja

19 Juli 2015 | Thailand, Ayutthaya

Deze dag wordt een reisdagje naar het naastgelegen Cambodja. Onze eerste vlucht van vandaag staat wederom gepland om12 uur. We besluiten om eerst even lekker te gaan ontbijten bij Baan bakkerij die vlak naast ons hotel gelegen is. Naast ons komt een Hollands gezin zitten en ik dacht dat ik erg in plannen was maar zij winnen het. Ze hadden een lijstje bij zich wat ze vandaag willen doen met zelfs de tijden erbij. Ongelooflijk gewoon of je zoiets kan plannen. Nadat onze maagjes gevuld zijn checken we uit en worden we door dezelfde chauffeur als gisteren weggebracht naar het vliegveld. Nu moeten wij wel twee uur van te voren aanwezig zijn omdat wij Thailand gaan verlaten. Ook dit keer zijn wij zo ingecheckt en begint het wachten op de eerste vlucht. Tijd om dus even in de tax free winkels rond te neuzen. De Chinezen waren waarschijnlijk op zoek naar allerlei koopjes want je kon nauwelijks je kont keren. Echt goedkoop is het voor ons ook niet dus laten we het dit keer bij kijken. Na het boarden vliegen wij in een klein uurtje naar Bangkok waar de mensen die overstappen worden opgewacht en naar het juiste deel van het vliegveld worden gebracht. Wederom wel weer door alle controles. Snel nog even geluncht bij de Subway en dan nog even wachten voor de vlucht naar Phnom Penh. De vlucht heeft een half uurtje vertraging maar er zal ook niemand wat omroepen. Half vier gaan wij de lucht weer in en in de rij achter ons zit wel een hele vreemde man gekleed in een windjack met zijn capuchon deels over zijn hoofd en draagt hij een zonnebril. Het geeft mij een beangstigt gevoel maar volgens Rich heeft hij vliegangst. Tja het zal wel. Ook nu is het maar een klein uurtje vliegen maar die tijd heb ik hard nodig om alle formulieren in te vullen om het land binnen te mogen gaan. Bij aankomst krijg je nog een formulier om te bevestigen dat je gezondheid in orde is. Daarna geef je het visumpapiertje af plus een pasfoto en wordt je visum voor 30 Amerikaanse dollars in orde gemaakt. Bij het afrekenen kreeg Rich gelijk al 5 dollar te weinig terug. Hij gaat verhaal halen en krijgt het wel terug. Eenmaal alles geregeld stappen we rond kwart over vijf in de auto die voor ons klaarstaat. De chauffeur praat bijna geen Engels en we komen terecht in een verkeerschaos. Wat ontelbaar veel scooters op de weg en hier gelden geen regels. Het recht van de sterkste heeft voorrang. Cambodja oogt chaotischer en armer dan wat wij in Thailand hebben gezien. Na een uurtje komen wij aan in ons hotel waar een super lekker drankje voor ons klaar staat. Een alcoholvrije Mojito. De avond gaan we lopend de stad verkennen en lopen we via het paleis naar de boulevard. Hier zitten ook veel restaurants en wij kiezen voor iets Cambodjaans. Het eten is echt geweldig. Na het eten lopen wij weer terug naar ons hotel. Het oogt in de stad ook wat smeriger dan Thailand. We hebben hier ook al een aantal ratten gespot maar tja waar vind je die nu niet.