Dag 12 relaxen in Pai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 12 relaxen in Pai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 12 relaxen in Pai

15 Juli 2015 | Thailand, Ayutthaya

Vandaag trekken we verder richting het noorden van Thailand. Om kwart voor zeven hoor ik de wekker weer af gaan en ohhhh wat wilden wij graag blijven liggen na een onrustige nacht. Midden in de nacht schrokken we wakker van zoveel kabaal. Een groepje Engels sprekende meiden kwamen thuis van een avondje stappen. Dit moest blijkbaar met zoveel herrie gebeuren dat de hele verdieping er wakker van werd. Ben er ook heengaan en toen dat niet hielp hebben wij het hotel personeel er op afgestuurd. Gelukkig wordt het weer rustig en is het toch vervelend dat de alarmtoon van mijn telefoon weer afgaat. Snel de ochtendrituelen uitgevoerd en om 8 uur stappen we in bij Jeff, een goed Engels sprekende gids die niet om een praatje verlegen zit. We zitten met zijn drieën in zijn Mitsubihi en praten over zijn werk, de koning van Thailand die erg ziek en dement blijkt te zijn, over het landschap en de betrekkingen tussen Thailand en Turkije die nu erg op scherp staan na de aanvallen van de Thailanse ambassade in Istanbul vanwege het terugsturen van moslimvolken naar China in plaats van naar Turkije. Hierdoor is onze gids bang dat hij in April niet naar Turkije kan gaan want dat doet hij elk jaar met een groep Thaise toeristen. Voordat we aan de 764 bochten, of misschien hebben wij er al een paar gehad, naar Pai beginnen stoppen we eerst bij de Mokwa faa falls. Na 5 minuten lopen sta je er al voor en deze waterval is leuk om even gezien te hebben. In de regentijd is hij op zijn mooist maar het regenseizoen is nog niet begonnen terwijl dat al wel had moeten gebeuren. Ach wij vinden het niet erg hoor maar de boeren wel. De grond is te droog en al helemaal voor de rijstteelt. Normaal gesproken is al het rijst al geplant maar nu stellen de meeste boeren het een maand uit. De weg naar Pai is echt bochtig. Wij rijden langs ontelbaar veel bananenbomen en ondanks dat er weinig regen valt is de weg behoorlijk groen. In slaap vallen is er niet bij want als je even wegdommelt dan wordt je door de bochten wakker geschud. Tegen een uurtje of half 12 zijn we in Pai en laat Jeff ons eerst de historische brug zien. Ach leuk om even gezien te hebben en daarna doen we een bakje koffie bij I love Coffee die echt super smaakt net zoals de bananen frappe. Tegen een uurtje of 1 bereiken we ons hotel die beschikt over hotsprings en een zwembad. We installeren ons eerst op de kamer en niet veel later wordt er op de deur geklopt. Een medewerkster kwam een bordje met vers fruit brengen. Dit hebben wij natuurlijk lekker opgepeuzeld en daarna is het tijd om te zwemmen, de hotsprings in te gaan en het verkennen van de tuin met zijn ontelbare insecten. Vlinders vliegen af en aan, mega slakken kruipen rond en ook zijn de wespen hier een stuk groter en dus ook enger. Gelukkig hebben wij er geen last van. Van het relaxen krijgt een mens toch ook honger dus nemen we plaats in het restaurant van onze lodge. We kijken uit op de rivier waar net ook een tamme olifant liep. In deze omgeving zitten ook veel olifanten kampen. Het is hier echt schitterend en ook ontzettend rustig...Het enige nadeel is dat we in verweggistan zitten maar gelukkig biedt het hotel s avonds een gratis shuttle service aan die je naar het 8 kilometer verderop gelegen dorpje Pai brengt. We reserveren plaatsen voor 6 uur en gaan lekker het hippiedorpje verkennen waarvan chillen en relaxen het hoofddoel is. We eten nog wat in een leuk tentje en nemen allebei een lekkere pasta. Op een gegeven moment komt er iemand binnen lopen om ons te begroeten. Het blijkt het stel uit Schotland te zijn waarmee wij in Bangkok een fietstocht hebben gedaan. Wat leuk en spontaan zeg. Negen uur hebben we het busje terug gereserveerd en half 10 hebben we lekker ons buitenbad vol laten lopen en hebben wij nog heerlijk even gepoedeld met de natuurlijke dierengeluiden om ons heen...?