Dag 9 eerste dag Chiang mai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 9 eerste dag Chiang mai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 9 eerste dag Chiang mai

11 Juli 2015 | Thailand, Ayutthaya

Tegen een uurtje of 6 horen we de goedlachse dame weer langs lopen met de jus d'orange en dit is meteen een mooie gelegenheid om uit bed te stappen. Het sap smaakt prima en ondertussen frissen wij ons even snel op. Ik ben de nacht aardig doorgekomen maar Rich heeft het gevoel dat hij maar 1 uurtje heeft geslapen. Het ontbijt dat geserveerd wordt blijkt niet veel soeps. De club sandwich met ham en kaas bevat zo weinig dat we bijna brood met mayonaise zitten te eten. Gelukkig zit er nog een snelle jelle in onze tas. Daarna even het ontbijt afrekenen en het blijkt dat je de jus d'orange ook moet betalen. Wat een afzetters want zo deed ze het niet voorkomen. Tegen kwart over 8 rijden we het station van Chiang Mai binnen en 10 minuten later zitten wij opgevouwen in een tuk tuk die ons afzet bij het Gate hotel net buiten de stadsmuur. Helaas is er nog geen kamer beschikbaar en besluiten wij maar om Chiang Mai te gaan verkennen. De mooiste tempel, de doi suthep, bewaren we voor over een week als we hier weer terugkomen of we doen hem maandag na de kookcursus. Lopend gaan we de stad verkennen en ons doel is om de wat chediluang te gaan bekijken. We zijn er sneller als gedacht en deze tempel is ontzettend mooi om te zien en vooral ook de chedi achter de tempel. Naast de tempel staan allerlei kraampjes waar je eten en drinken kan pakken. Wij krijgen van een jongen ook gratis een ijsje met kokos smaak. Heerlijk die verkoeling. Bij deze tempel heb ik ook iemand zien lopen met een shirt van de 7 eleven en denk die wil ik ook..... Mooi doel voor de saturday night markt. Verder bekijken we nog wat tempeltjes en winkels en daarna lopen wij naar ons hotel om even helemaal niets te doen en om een duik te nemen in het zwembad. Na deze koele onderbreking dumpen wij wat wasgoed bij de wasvrouw aan de overkant en gaan wij streunen over de markt die op 5 minuten loopafstand van ons hotel ligt. Wat een mega leuke markt. Dit is nog eens een goed voorbeeld hoe een braderie er uit moet zien. In een zijstraat van de markt bevindt zich ook de wat srisupans. Bij deze tempel ligt ook een hele mooie zilveren tempel die allen voorbestemd is voor de mannen. Vrouwen zijn verboden om binnen te treden. Het is onwijs mooi van zowel binnen en buiten waar ook de monniken volop rond lopen. Na dit korte uitstapje weer even terug naar de markt en we beginnen een beetje honger te krijgen. Rich neemt een bakje noodles en ik heb mijn zinnen gezet op phad tai. Een soort bami met ei, groenten, chili etc. Het smaakt echt overheerlijk. Rich heeft ook maar een bak genomen en als toetje neem ik bij een ander kraampje de mango sticky rice. Mmmmm. Het wordt echt steeds drukker en drukker op de markt en rond 8 uur loop je gewoon al voetje voor voetje. Het shirt heb ik gevonden maar overal zijn de shirts 100 Bath en wij denken bij haar ook dus mooi niet. 200 Bath voor een shirt...Nou dan nog maar even verder kijken. Als afsluiter van deze dag nog een lekkere bananen smoothie gehaald en die heerlijk op onze kamer opgepeuzeld.