Dag 7 oude tempels in Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 7 oude tempels in Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 7 oude tempels in Ayutthaya

10 Juli 2015 | Thailand, Ayutthaya

Vandaag hebben wij een rustig dagje voor de boeg. We hoeven pas om half 11 klaar te staan dus slapen we eerst even lekker uit tot een uurtje of negen. Na een lekker ontbijt staan wij half 11 paraat en stappen we in onze minivan. De rit zal ongeveer 2 en een half uur duren dus stoppen we ook even bij een tankstation om een sanitaire en koffie stop te houden. Bij het tankstation aangekomen halen wij een lekkere cappuccino en een groene ijsthee. Mmm die smaakt verrukkelijk. Ook nog even gepind en wat ook nog even leuk is om te vermelden is dat de bussen en vrachtwagens hier erg opgepimpt en kleurrijk zijn. Rond half 2 komen we aan in ons hotelletje Baan tye wang. Eerst even afscheid genomen van onze Zwitserse vrienden en van de gids en de chauffeur. Het hotel is klein maar heeft een heerlijke tuin om lekker in te relaxen. Het is een familie hotel en wat zijn het toch lieve mensen. We gaan eerst even lekker in de tuin zitten want we worden pas om 4 uur opgehaald voor een tuk tuk toer langs verschillende ruïnes van tempels. Het is vandaag best wel bewolkt maar de temperatuur is nu heerlijk. Vier uur is onze vriend daar en stappen we in de tuk tuk. Onze eerste stop is bij de wat phra mahattat. Deze is bekend van het boeddhahoofd omringd door de boomwortels. Erg gaaf om te zien en oh wat zou het allemaal mooi zijn geweest als alles nog in tact was geweest. De tweede stop maken we bij Wat rat burana. Hier kan je nog een chedi in en zie je hoe de muren beschilderd waren. Ontzettend mooi. De derde stop maken wij bij Wat phra si sanphet. Dit complex was vroeger het paleis en bevatte zelfs een rechtbank. Het mooiste zijn hier de 3 chedis die er mooi en verlaten bij staan. Wel valt het ons op dat er veel zwerfhonden rondlopen over de terreinen maar ze doen niets, zelfs niet blaffen. We hebben nog twee tempels te gaan en de volgende wordt Wat lokkayasutharam. Deze complex is bekend om zijn grote liggende boeddha van 37 meter lang. De laatse stop is Wat cha watthanaram. Alleen toen wij aankwamen ging het al dicht. Das jammer maar vanaf de buitenkant hebben wij wel mooie plaatjes kunnen schieten. De tuk tuk driver vroeg wat wij morgen van plan zijn en we willen eigenlijk gaan fietsen maar besluiten toch om met hem mee te gaan voor zo'n 5 euro per uur. Rond kwart over zes zijn wij in ons hotel en we frissen ons even lekker op. Het hotel heeft een gratis fietsservice en daarom pakken wij lekker de fiets om te gaan eten bij Sai tong restaurant. Onderweg komen we langs een nachtmarktje waar ze over het algemeen alleen maar voedsel verkopen. Het eten in het restaurant was prima. We hebben kip met cashewnoten, beef met lemonsaus en ribs met ananas en natuurlijk rijst. Na het eten weer lekker terug gefietst naar ons hotelletje en weer is er een dag voorbij.