Dag 4 fietsend door Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 4 fietsend door Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 4 fietsend door Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

08 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Voor de zekerheid toch maar de wekker gezet vandaag want om erg laat bij het ontbijt te verschijnen zien we ook niet zo zitten. We worden ook echt om 9 uur wakker van de pieptoon dus van een jetlag is geen sprake. Na het ontbijt even de koffers alweer een beetje geordend en rond een uurtje of 11 pakken wij wederom een watertank naar het kantoor van Co van Kessel. Dit was een Nederlandse man die het bedrijf heeft groot gemaakt. Na een half uurtje varen kwamen we aan en natuurlijk zijn wij weer veel te vroeg..Het bedrijf zit vlakbij het River shopping centrum dus daar maar even binnen wandelen. Het beslaat een mega ruimte met relatief weinig winkels dus waren we ook zo klaar. Toen nog even wat drinken gescoord en gingen we iets voor 12 het pand binnen. Het meisje achter de balie vroeg of wij er klaar voor zijn want iedereen was al aanwezig voor de tour die wij gaan doen. Prima zijn we ook weer een uurtje eerder klaar. We reden met een gezin uit Obdam en een familie uit Schotland. Na een korte instructie en het uitzoeken van een fiets beginnen wij de toer in Chinatown. Hier is het echt een gekkenhuis om te fietsen want de steegjes waar wij doorheen gaan zijn ontzettend smal. Wel genoten van het leven op straat.... Ook bezochten we nog wat tempels in Chinatown en daarna worden wordt samen met onze fietsen op een boot gezet en gingen wij al varend op weg naar een buitenwijk van Bangkok om het echte leven te zien. Al varend kwamen wij langs kanalen, houten vervallen maar bewoonde huisjes en ook zag onze gids een krokodil. Nou wij hebben niets gezien. Het was leuk om te fietsen Door de buitenwijken en de natuur die vooral bestond uit grote bananenbomen,palmbomen en mango bomen. Wel komt steeds meer het zonnetje door en is het moordend heet.....Wat was ik blij om weer aan boord te gaan van de boot die ons met een noodvaart weer richting Chinatown bracht. Het is echt een fantastische toer geweest met een uitstekende lunch van allerlei verschillende gerechten. Toen we de fietsen hadden weggebracht nemen we nog even plaats in een koffiezaak voor een lekkere javachip frappucino. Heerlijk...daar knapt een mens van op zeg. Na deze overheerlijke traktatie nemen wij weer de watertaxi. In de verte werd het al donkerder en donkerder en eenmaal aan boord worden wij verrast door een tropische bui. Snel ging al het dekzeil naar beneden. Bij ons hotel aankomend is het alweer droog en gaan we nog even relaxen op onze kamer. Tegen een uurtje of 8 nog even over khao San rond gelopen totdat Rich zei hè hier is nog een leuk steegje met kraampjes. Wij erdoor heen en waar komen we terecht?,Juist op de khao San road. Ha wat een giller. Pakken we die ook nog mee op onze laatste avond in het bruisende Bangkok. We eten vandaag westers, lasagne en een pizza..en tegen een uurtje of half 12 maar echt gaan slapen want morgen moet de wekker al om half 6 worden gezet.

• 09 Juli 2015 - 14:04

Martine:

Ha, die Obdammers kom je ook overal tegen!
    Ik ga proberen een verslag bij te houden op MartineMarja.waarbenjij.nu. Ik hoop dat het gaat lukken, weet niet of we overal WiFi kunnen krijgen. We zien wel. Jullie in ieder geval nog veel plezier daar!