Dag 3 Tempels plus avontuurlijke taxi's - Reisverslag uit Assendelft, Nederland van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 3 Tempels plus avontuurlijke taxi's - Reisverslag uit Assendelft, Nederland van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 3 Tempels plus avontuurlijke taxi's

05 Juli 2015 | Nederland, Assendelft

Na een heerlijke nachtrust word ik al rond een uurtje of 3 wakker.... Dat is me nog te vroeg dus nog even blijven liggen en toen ik weer keek was het 7 uur...... Bijna het hele klokje rond geslapen. Hopelijk is dit onze jetlag geweest en zijn we er nu overheen.....Eerst maar even de reisverslagen gemaakt en rond half 9 zaten we gedoucht en wel aan het ontbijt. Toen we de ontbijtzaal binnen liepen stond de synthesizer muziek al aan en draaide Stevie wonder....... Heerlijk zo jaren 80..... we nuttigen ons ontbijt lekker aan de rivier en daarna lopen we richting het grand paleis.... onderweg worden we een paar keer gewaarschuwd omdat we met onze korte broek er niet inkomen en of we maar even een lange broek bij hun willen aanschaffen...... Nee dat doen we niet.....Ik had al gelezen dat je eventueel kleding mag lenen....Bij het paleis kregen wij inderdaad te horen dat we een broek moesten gaan lenen en wel een heel lelijke..... Maar goed het lenen is gratis alleen je betaalt borg die we overigens weer netjes terug krijgen. Bij binnenkomst staan we meteen oog in oog met de what phra kaeo....Echt een schitterende maar vooral glitterende tempel met als hoogtepunt de smaragdgroene boeddha in de tempel......Verder hebben we gewoon de bouwwerken verkend en ten slote als laatste het grand paleis. Binnenin zijn we helaas niet geweest want op zondag zijn de meeste gebouwen gesloten. Even verderop zit een zaakje waar ze Häagen dazz ijsverkopen en ja hoor wij lieten ons verleiden door een ijsje terwijl er nergens een prijslijst hangt. Dit moet je natuurlijk nooit doen en hebben wij toch te veel voor het ijsje betaald. Ach het hoort erbij... Vervolgens leveren we onze broek weer in en gaan we op weg naar de wat pho tempel waar de grote gouden boeddha ligt...... Deze was heel indrukwekkend om te zien net zoals de rest van het tempelcomplex.Na deze belevenis hadden we het zo heet dat het weer tijd is om een lekkere plons te nemen in het zwembad. We besluiten om terug te gaan met de watertaxi. Bij de opstapplaats is het een beetje onduidelijk hoe het er aan toe gaat maar bij navraag blijkt dat je een kaartje aan boord moet kopen. De ferry komt overvol aan maar na een beetje duwen kan toch iedereen mee.....Echt een leuke belevenis tussen de locals, monniken plus een paar vverdwaalde toeristen. De boot stopt precies voor ons hotel dus rond kwart voor twee lagen we lekker te dobberen in het verkoelende bad.....Natuurlijk weer met een coctail erbij want het is tenslotte vakantie....We hebben 3 uurtjes gerelaxt en zijn nu weer in staat om actief tedoen. Shopping time dus.....Ik heb gelezen dat terminal 21 wel een leuke is maar deze ligt helemaal aan de andere kant van de stad.. Wat doen we tuk tuk of taxi.....Taxi is goedkoper maar niet in een tuk tuk zitten in Bangkok is toch ook een gemiste kans dus toch maar voor tuk tuk..... we komen ons hotel uit en na onderhandelen komen we uit op 200 bath, 5 euro....Nog het dubbele van een taxi blijkt achteraf maar het was het waard..... Wat een rit en wat een leuke chauffeur die ons niet probeerde op te lichten zoals ik heb gelezen...... Terminal 21 is fantastisch! Je wordt al verwelkomt door piloten en achter de informatiebalie staan medewerkers verkleedt als stewardessen. Elke afdeling heeft zijn eigen thema zoals Londen, Parijs, Tokyo, San Francisco....Bij laatst genoemde was zelfs de golden gate bridge te zien en de winkels in stijl van Fishermans wharf....Hier zijn gewoon de originele merken te koop en die zijn net zo geprijsd als bij ons. Na het kijken van de shops op zoek naar cowboy street. Een klein straatje met veel verschillende bars, shows en vertier. Leuk om even door heen te lopen maar verder niet. Tijd om wat te eten...Ik had gelezen dat er een restaurant is met als titel cabbage and condoms.....Dus daarna op zoek....We lopen over een grote straatmarkt waar dvd, tshirts, riemen, souvenirs en de seks artikelen ruimschoots aanwezig zijn. We vinden het restaurant in een afgelegen straat maar het is ontzettend druk binnen....Lampen, beelden en aan de muur alleen maar condooms. Het restaurant is opgezet om met de gelden die ze verdienen het safe seks en de anti conceptie te promoten en te stimuleren. We hebben heerlijk gegeten. Rich eend in curry en ik beef gekookt in curry. Mmmm lekker spicy...Als toetje de mango sticky rice geprobeerd en die is toch wel erg lekker.....Na het eten nog even rondstruinen over de markt en 11 uur hebben we het eigenlijk wel gezien en willen wij met de taxi naar huis....Ik had het kaartje van ons hotel mee maar de eerste 3 taxichauffeurs zeggen mooi nee en bij de vierde zijn we gewoon brutaal in gaan zitten want we willen toch naar ons hotel...In eerste instantie wil hij niet zijn meter aan zetten maar dat zijn ze gewoon verplicht....Dus hij doet het maar....Dan nog langs een vriend om te vragen waar hij ons moet droppen en toen bood hij ons de keuze....via de snelweg voor 50 bath extra of de gewone route..... De gewone route....Hij was er niet blij mee maar pech.....Eenmaal aangekomen waren we 95 bath kwijt dus snel betaald en via de voor ons toen nog de khao san road lopen we naar ons hotel om lekker te gaan slapen.