weer thuis - Reisverslag uit Assendelft, Nederland van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Assendelft, Nederland van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

07 Augustus 2014 | Nederland, Assendelft

Nadat we weer een paar dagen thuis zijn kunnen we weer terugblikken op een geslaagde vakantie.
Canada is een ontzettend mooi land met veel prachtige watervallen, gletsjers, wildlife en bossen vol met bomen.
Wij vonden het erg mooi om het gezien te hebben maar we hebben allebei niet het gevoel dat we er verslaafd aan zijn geraakt zoals we wel hebben bij Zuid-Afrika of the USA.
De mensen in Canada zijn ontzettend aardig en kletsen er soms uit zichzelf lekker op los en dan met name de oudere generatie.
Canada is daar in tegen ook een vrij prijzig land want we vonden de prijzen van de excursies absurd hoog en ook het levensonderhoud in de supermarkt/ restaurants was en is aan de prijzige kant en dat komt met name ook door de fooi die gegeven dient te worden. De richtlijn is zoals we hebben begrepen 15 procent en alles wat je daaronder geeft wordt als belediging ervaren. Oepss hebben wij toch veel mensen een slechte avond bezorgt. Als je eet voor 60 euro dan vind ik 9 euro fooi toch echt te gek. Stel je heb 5 tafels binnen een uur en die eten voor gemiddeld 60 euro dan heb je in een uur al 45 euro verdient.. Das toch wel lekker in een uurtje tijd haha.
Supergaaf:
- Lake Louise en Lake Moraine
- De icefield parkway
- Het park YOHO en dan met name de falls
- Toronto
- De Niagara falls
- Chemanius
- De beren die we zijn tegengekomen
- Spirit Island
- Mount Edith Cavell
- kayaken in Powell river
- Hilltop cottage bij point west cottage

tegenvallers:
- Bootsafari bij Eagle eye. Ik snap dat ze er zelf ook niets aan kunnen doen maar door de stroming van het water konden we niet de zee op waar bijna elke dag grote groepen orka's worden gespot . Wij zagen er 2 in het binnenwater die alleen maar en voor het grootste gedeelte onder water zwommen.
- dorp Tofino stelt niets voor
- Calgery Stampede. Ik had de mensen nog veel meer in cowboy outfit verwacht dus waarschijnlijk hadden wij hier te hoge verwachtingen van.

Qua steden vonden we Toronto het leukste van de 4. Vancouver is een aardige tweede en Victoria heeft een mooie 3de plaats. Calgary was gezellig maar als er geen stampede was dan hadden we er eigenlijk niets te zoeken.