Naar de Capilano Suspension bridge - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Naar de Capilano Suspension bridge - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Naar de Capilano Suspension bridge

01 Augustus 2014 | Canada, Vancouver

Vandaag wederom een dagje Vancouver,maar dan typend vanaf thuis. Een toetsenbord werkt toch heel wat beter dan een tablet haha. We hadden vanmorgen geen wekker gezet en werden zo rond een uurtje of 9 wakker. Bij dit hotel zat geen ontbijt dus besloten we om te gaan ontbijten bij een hotel dat tegenover ons was gelegen en waar de gratis shuttle bus vertrekt naar de Suspension bridge. We hadden gewoon allebei lekker een spiegeleitje en na het ontbijt stapten we gelijk in de bus die ons binnen een kwartiertje naar het attractiepark bracht want zo kan je het eigenlijk wel noemen. Tegen een uurtje of 11 waren we er en na de nodige ( veel te hoge ) entree van 28 euro te hebben betaald liepen we het park binnen. Het begon met een kort stukje geschiedenis en daarna wat totempalen. Daarna kon je de keus maken tussen de cliffwalk en de brug. We liepen als eerste naar de brug want daar waren we tenslotte voor gekomen. Om over de wiebelende hangbrug te gaan was wel een leuke ervaring en daarna deden we de boomtoppenwalk. Tja deze was niet bijzonder net zoals de cliffwalk. Na twee uurtjes waren we wel uitgekeken in dit park en besloten we met de shuttlebus weer naar het centrum te rijden. De middag hebben we een beetje winkelend doorgebracht en bij gebrek aan de Abercrombie zijn we we maar de Hollister ingegaan waar we ook prima slaagden. Tegen de avond besloten we om naar Daviestreet te gaan om daar wat te gaan eten. Eenmaal aangekomen was het enorm druk want er was al een street party aan de gang voor de aankomende pride. Er waren ook allerlei kraampjes met merchandising, werden er spelletjes twister gespeeld, er was informatievoorzieningen etc. We besloten om wat te gaan eten bij Priscillia maar toen we binnenstapten zaten er maar weinig mensen maar het was Italiaans/ Grieks dus wat kan daar nu fout aan gaan. Nou toch wel wat hoor. Rich had lasagne en aangezien het geen hoogstandje was het toch prima te eten. Ik had souvlaki maar na de eerste hap bleek het vlees bedorven te zijn. Ik de ober er weer bijgehaald en tja op zulke momenten kun je dan weer niet op het woorden bedorven komen in het Engels maar hij begreep wel dat ik het vlees niet meer ging eten.Het werd keurig weggehaald en hij voeg of ik nog wat anders wilde maar ik paste hier voor. At wel met Rich mee. Daarnaast waren er buiten allerlei optreden van artiesten maar het bleek dat ze binnen ook live muziek gingen spelen. Net op het moment dat buiten iemamd de Bohemian rapsody begon te zingen werd de live muziek keihard ingezet. Het waren oude mannen met synthesizer, gitaren etc. Niet om aan te horen dus nog sneller eten, rekening betaald ( zonder souvlaki) en snel weer de straat op. Helaas konden we niet echt het terrein van het straatfeest op want er stonden gewoon mega rijen en beide hadden geen zin om te wachten. Het is wel gratis maar je moet je kunnen legitimeren en daarna mag je in het afgesloten gebied een borrel halen. Ook stonden er mega rijen voor de kroegen dus besloten we om een koffie met een taartje te gaan eten als afsluiter en tegen een uurtje of half 12 waren we weer in ons hotel.