Verrassende stop in Chemainus - Reisverslag uit Victoria, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Verrassende stop in Chemainus - Reisverslag uit Victoria, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Verrassende stop in Chemainus

28 Juli 2014 | Canada, Victoria

Weer een nieuwe dag in Canada en vandaag trekken we verder naar Victoria. Nadat we voor de laatste keer lekker in het zonnetje van ons ontbijtje en uitzicht hebben genoten reden we dezelfde bochtige weg weer terug naar de highway. Er is hier namelijk maar 1 weg. We hebben het ontzettend getroffen met het weer in Ucluelet en de vooruitzichten beloven ons veel goeds. Nadat we weer op de highway zaten en onze tank weer vol hadden gegooid reden we eerst naar Chemainus, een dorpje wat bekend is vanwege zijn vele muurschilderingen die de geschiedenis afbeelden van de regio. Toen we aankwamen rijden zagen we al de eerste schilderijen en nadat we de auto hadden geparkeerd liepen we via de gele voetafdrukken langs de kunstwerken verspreidt over het dorpje. Er zaten veel mooie werken tussen en het dorp oogt ontzettend leuk. Het toeristische winkelstraatje past zo in een sprookje. We besloten om hier te gaan lunchen en Rich nam een sandwich eiersalade en ik bestelde een chicken wrap maar kreeg kip tortilla's. Die smaakte ook prima. Na dit verrassende bezoek reden we naar Duncan die zijn dorpje heeft vol staan met totempalen. Ook dit dorp zag er gezellig uit en hebben we her en der wat palen bekeken. We hadden geen zin om weer een route te gaan lopen want het is bloedje heet. Dus tijd voor een lekker ijsje bij Rembrandt. Toen we het zaakje, wat vooral meer een chocolade atelier/winkeltje is hoorden we gelijk al mensen in het Nederlands bestellen. De eigenaren zijn 34 jaar geleden geëmigreerd en hebben het prima naar hun zin. Op een gegeven moment kwamen nog 2 oude dames binnen wandelen die ook geëmigreerd waren vanuit ons kikkerlandje. Het werd een gezellige boel en ik waande me weer een beetje thuis. Nu was het nog ongeveer 40 kilometer tot aan Victoria waar we rond een uurtje of 6 aankwamen. We checkten in en na even een rustmomentje gingen we het staddje verkennen. Het is trouwens wel weer even wennen aan de drukte om ons heen. Het ziet er hier allemaal gemoedelijk uit en de vele bloeiende bloemen zorgen voor een gezellige sfeer. Via de haven en het parlementsgebouw liepen we naar de Earls om lekker een steak te gaan eten. Het smaakte prima en zo eindigt alweer een vakantiedag. Nog maar 4 hele dagen te gaan.