Op naar de Ukee days in Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Op naar de Ukee days in Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Op naar de Ukee days in Ucluelet

25 Juli 2014 | Canada, Ucluelet

Vandaag starten we weer met een lekker ontbijtje bij onze 2 dames. Dit keer toast met eggs en bacon. Na een afscheidsknuffel stapten we in de auto en reden we eerst naar de supermarkt om boodschappen te doen voor het ontbijt voor de komende dagen. In Ucluelet hebben wij namelijk een huisje met keukentje. Na de nodige proviand te hebben in geslagen reden we via de snelweg naar onze eerste stop in Coombs. Dit dorpje is bekend door de The old country market waar geiten op het dak van de winkel grazen. Het is een leuk winkeltje maar vooral meer een supermarkt zodat we ook nog even eieren konden halen. Vanmorgen hadden ze alleen maar dozen met 12, hier gelukkig een doosje van 6. Na nog even wat winkeltjes te hebben bekeken reden we verder naar Cathedral grove waar we een trail gingen lopen naar een 800 jaar oude boom. Je loopt hier echt door een stukje oerbos maar van een echte trail was geen sprake aangezien je na 5 minuten al bij de boom bent of wij hebben de verkeerde haha. Na deze korte wandeling reden we via Port Albertina via een bochtige weg omgeven door bomen naar Ucluelet. Onderweg natuurlijk nog wel even gepicknickt in de auto. We hadden een idee om dit te gaan doen bij sproeyers lake maar toen we ons lekker gesetteld hadden kwam daar opeens een.......wesp, en nog een, en nog een en binnen 1 minuut zaten er wel 5. Mijn ergste nachtmerrie komt uit dus als een speer naar de auto haha. Bij het visitor centrum nog even wat informatie opgehaald over wanneer het eb en vloed is en nog wat kasrtjes gescoord met diverse trails. Ook zagen we dat er de Ukee days er waren en vanavond stond een visbbq en een nachtmarkt op het programma. We checkten in bij West point cottages en hadden de Hill top suite gereserveerd. Wat een geweldige cottage compleet met een bbg en een eigen whirlpool op ons balkon met een schitterend uitzicht over een uitloper van de oceaan. Na het nodige relaxen gingen we op weg naar het dorp om naar de markt te gaan. Het dorp is niet zo heel groot en de markt helemaal niet. Welgeteld 8 kraampjes. Toch is het voor de mensen hier een hele happening want iedereen loopt uit voor de bbq. Wij gaan naar de supermarkt om 2 grote spiezen te halen voor bij ons op de bbq samen met een heerlijke zelf samengestelde salade. Mmmm. De rest van de avond hebben we uiteraard doorgebracht in onze whirlpool. Echt ideaal.