Reisdagje naar de sunshine coast - Reisverslag uit Powell River, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Reisdagje naar de sunshine coast - Reisverslag uit Powell River, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Reisdagje naar de sunshine coast

21 Juli 2014 | Canada, Powell River

Vandaag maar weer eens de wekker gezet om 7 uur aangezien we een aardig reisdagje voor de boeg hebben. Niet vanwege de hoeveelheid kilometers maar omdat we vandaag met 2 veerboten naar Powell river willen gaan. 10 minuten voordat de wekker ging waren we al wakker althans dat dachten we. Toen ik eenmaal klaar wakker was en nog eens goed keek op mijn telefoon zie ik dat het nog maar kwart over zes is. Ach ja beter vroeg dan te laat. Half 8 verlieten we in de regen Whistler om via het laatste gedeelte van de sky to sea road naar de ferry te gaan in Horshoe Bay. Na ongeveer 10 kilometer kwamen we bij de Brandywine falls en toen we aankwamen ging net het hek voor ons open. Zo liepen wij als enige naar de falls en konden we in stilte genieten. Na de falls kwamen we de Wallmart tegen, echt een enorme supermarkt die we nog kennen van onze Amerika reizen om wat in te slaan voor de lunch en de komende dagen in Powell river. Vervolgens brengen we een bezoekje aan de Shannon falls en die is wel aardig om te zien maar ook niet meer dan dat. Voordat we naar de ferry reden nog even ontbeten/deels lunch op een picknick area in Marine Park. 12 uur hadden we de ferry en aan boord hebben we lekker nog wat frietekes genomen. Rond kwart voor 1 waren we op het eerste eiland en daar besloten we om even lekker wat te gaan drinken bij de Starbucks. Bij Madeira park zijn we even gestopt en naar Millenium park gereden waar we in het water prachtige gekleurde zeesterren hebben gezien. Rond kwart over 3 waren we bij het vertrekpunt van onze tweede ferry alleen die vertrok pas om 5 over half 6. De tijd hebben we maar een beetje gedood op onze tablets. Rond half 7 reden we verder naar Powell river waar we rond half acht aankwamen. We werden hartelijk voor verwelkomd door John en namen onze intrek in de guestcabin. Het ziet er allemaal erg gezellig uit. We kregen nog wat informatie over het kayaken morgen. We kwamen er toen wel achter dat we onze slippers zijn vergeten die morgen toch wel erg belangrijk zijn. Dus op naar de Canedian tie voor waterschoenen en daarna door naar de Hub voor een kipwrap. Het eten was wel oke maar wel het minste van deze vakantie. Rond 23.00 gingen we slapen want morgen weer vroeg op.