Sprookjesachtige watervallen in Wells Grey - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Sprookjesachtige watervallen in Wells Grey - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Sprookjesachtige watervallen in Wells Grey

18 Juli 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

Vandaag zijn we voor het eerst gewekt door de wekker. We waren daarvoor wel half wakker maar hadden er geen zin in om eruit te gaan. Na het douchen en ontbijten was het alweer tijd om Jasper te gaan verlaten. Nadat we de auto weer hadden volgetankt reden we eerst naar Mount Robson. Dit is de hoogste berg van Canada en meestal bevindt de top zich in de wolken en vandaag dus ook. Niet alleen de top maar de hele berg was bijna verdwenen want het is super bewolkt en regenachtig. Hierdoor ligt de temperatuur ook een stuk lager dan dat we gewend zijn dus hebben we ons in het informatiecentrum opgewarmd aan een warme chocolademelk. Deze smaakte er lekker. Hoe meer we naar Clearwater reden hoe droger het werd. Op een picknick plaats zijn we gestopt en hebben we lekker wat broodjes gegeten. Inmiddels zitten we in de provincie Britisch-Columbia en hebben we er weer een uurtje bijgekregen. Tegen een uurtje of 3 waren we bij de Gateway BB en we werden hartelijk verwelkomd. Wat is het hier groot zeg......Helemaal super. Nadat we ons weer gesetteld hebben gingen we de 3 mooiste watervallen bekijken in het Wells Grey park. Inmiddels is het hier ook gaan regen dus hebben we de schattige rood witte Canada parapluutjes geleend. We besloten eerst naar de Helmecken falls te rijden aangezien deze het verst licht. Wat een grote waterval in een omgeving van groenachtig mos. Deze had prima gepast in Eftelings droomvlucht. Na deze aanschouwd te hebben reden we naar de Dawsons falls. Deze is ook erg indrukwekkend vanwege het feit dat deze zo breed is. Na de falls liepen we nog even 5 minuutjes verder door het bos want zo heb je een goed zicht van bovenaf. De derde en laatste fall was de Spahat fall. Deze was ook leuk om te zien, vooral door de natuurlijke omgeving. Inmiddels is het alweer etenstijd en aangezien de mensen van de BB ook een restaurant hebben en we een kortingsbon hebben gekregen zijn we gaan eten bij de Gateway Grill. Een tentje in jaren 50 sfeer met oude LP's aan de muur en muziek uit de vijftig en zestiger jaren. We zaten wel gezellig en de burgers zijn echt fantastisch. Tegen een uurtje of half 10 waren we in de BB en om 11 uur vielen we weer als een blok in slaap.