the falls...... - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu the falls...... - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

the falls......

07 Juli 2014 | Canada, Niagara Falls

Vandaag waren we ietsjes later wakker namelijk om half 7. Na het opfrissingsritueel deden we de gordijnen open en zag het er grauw en grijs uit. Hmmmm das wel jammer maar ach misschien klaart het op.....Eenmaal beneden vroegen we nog om een plu maar helaas had de dame ze niet maar we konden ze misschien in het winkeltje naast ons hotel kopen....Toen we eenmaal buiten stonden vielen er 3 druppels en toen werd het droog. Aangezien we gisteren lekker ontbeten hadden besloten we om weer naar de supermarkt Loblaws te gaan op Carlton street. We hadden lekkere broodjes gekocht, ham en roast beef en yoghurtjes...... Zo hadden we ook gelijk een lekkere lunch...... Het grappige is dat je meerdere mensen ziet ontbijten zelfs met meegebrachte Nutella. Na het ontbijt liepen we naar Bloorstreet om daar onze huurauto voor de komende 2 dagen op te halen. We kregen een grijze Chevrolet mee en daarmee crosten we naar de Niagara falls. Ik had een deels binnendoor route uitgeprint die via verschillende dorpjes en een klein stukje langs Lake Ontario liep. Het was een leuke route met schitterende huizen..... Het mooiste huis was het huis met de Oranje vlag. Hihi. Via de snelweg reden we verder naar de falls waar we rond half 2 aankwamen. We konden weer gelijk inchecken maar op de kamer aangekomen rende ik naar het raam en wat zag ik..... Stukje dorpje en een muur en een ietsepietsie water....... hè we hadden toch een kamer met zicht op de falls...... Wij weer naar beneden en het bleek dat er iets fout was gegaan dus kregen we alsnog een kamer met uitzicht op de falls.....Nou ja op de falls maar een klein stukje maar toch al een stuk beter dan eerst.....We hebben lekker geluncht op onze hotelkamer en daarna was het tijd om de watervallen te gaan bezichtigen....... Dit is zo gaaf en bijna niet te omschrijven......Het geweld van het water, de grote ervan en zoveel nevel wat er vanaf komt. Wauw! We liepen langs de falls naar de boot om dit natuurgeweld van dichtbij te aanschouwen. Ik was op zoek naar maid of the mist maar die vaart sinds dit jaar alleen nog maar in Amerika..... In Canada is het overgenomen door een andere maatschappij en dus kregen we geen blauwe poncho maar een groene...... Ook leuk! De tocht was zo gaaf en eemaal dichtbij krijg je gewoon kippenvel van dit prachtige stukje natuur. Wel wordt je ontzettend nat maar dat hadden we er absoluut voor over..... Na ons bootavontuur liepen we verder langs de falls terug naar ons hotel...Nou helemaal lopend was het ook weer niet want we pakten een liftje om naar boven te gaan.........Het weer valt hier ontzettend mee, wel wat bewolking maar toch kwam het zonnetje er 's middags lekker door......
Op onze hotelkamer even lekker gerelaxt en het reisverslag bijgewerkt. In de avond zijn we gaan eten bij de Outback steakhouse....We kozen hiervoor omdat we van het hotel een kortingsbon hadden gekregen van 20 dollar korting. Tja we blijven Hollanders. We hadden een combo van baby ribs en een kipfileetje. Het smaakte lekker....... Na het eten liepen via de skylon toren naar wat sommige mensen de mini Strip van Las Vegas noemen. Inmiddels was het aardig donker en deden al hun lichtjes hun werk. Aangekomen op de mini Strip deelde ik de mening niet. Het was gewoon een soort kermis met 3 sppokhuizen, een reuzenrad en wat winkeltjes. Absoluut gezellig maar na een klein uurtje heb je het ook wel weer gezien. Via de verlichte waterfalls met daarboven een gigantische wolk vol vuurflitsen liepen we terug naar ons hotel om om 11 uur lekker in bedje te kruipen.