Tweede dag Sjanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Tweede dag Sjanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Tweede dag Sjanghai

25 Juli 2013 | China, Sjanghai

Vandaag stond ook weer in het verkennen van de stad Sjanghai. Na een overheerlijke ontbijtje gingen we rond een uurtje of 10 lopend richting de oude stad. Het was weer net zo warm als gisteren dus hebben we weer flink flesjes drinken gekocht om ons vochtgehalte op peil te houden. De oude stad was erg leuk om te zien. Het is een weerwar van allemaal kleine straatjes die gedomineerd worden door veels te dure toeristenwinkeltjes. Ect ongelooflijk. Ik zag een souvenir die ik eerder heb gezien voor rond de 6 euro en daar vroeger ze er rond de 25 euro voor. Tja en dan kun je wel onderhandelen over de prijs maar dat heeft weinig zin. Maar goed we liepen ook nog naar het bekende theehuis en de yangtuinen. De yangtuinen zijn we niet ingegaan maar daarvoor kozen we de Starbucks voor de frappucinno en de verkoeling. Na de oude stad zijn we via een wandeling in een boekje naar de Franse wijk gelopen. We liepen echt door oude straten waar het leven stil stond, de kraapmpjes straat en antiekzaakjes. We zagen voor onze ogen ook nog een ongelukje gebeuren. Er werd een hondje aangereden en die had iets aan één van zijn pootjes. Het diertje rende weg en de eigenaars zijn er achter aangegaan maar of ze het diertje nog te pakken hebben gekregen.......
De franse wijk is wat welgestelder. Hier liepen we ook langs showroams van Mclaren en Lamborghini en reden er Ferrari's door de straten. Na deze wandeling hebben we in een Duits georiënteerd tentje wat gegeten en zijn we onze wandeling gaan afmaken. Tegen een uurtje of 5 gingen we met de metro weer terug naar ons hotel. Tegen de avond zijn we Sjanghai weer ingegaan om te kijken of de tv tower nu wel verlicht was maar helaas. We zijn we de Bund Sight seeing tunnel ingeweest om naar de overkant te gaan. Dit is best wel een grappige ervaring maar niet heel bijzonder. Je stapt in een soort treintje en die brengt je onder de rivier door naar de overkant. Tijdens de rit zie je allerlei lichteffectenen hoor je aparte muziek. We hebben hier nog bij de toren zelf gevraagd waarom deze niet verlicht was maar ook hier waren ze het antwoord schildig. Tja das jammer. Na nog wat foto's te hebben gemaakt van de TV toren zijn we weer met het treintje naar de overkant gereden. Als avond eten hadden we gewoon lekker een broodje bij de Subway en een gewoon ijsje bij de Hagen Daaz. Toen weer richting ons hotel om de laatste nacht in China door te brengen.