Eerste dag Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Eerste dag Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Eerste dag Shanghai

24 Juli 2013 | China, Sjanghai

Wat hebben we deze nacht heerlijk geslapen en we werden rond een uurtje of 8 wakker van de wekker. Als eerste gingen we lekker ontbijten en deze werd geserveerd in the peacock hall. Wat een schitterende grote zaal met veel kroonluchters en veel keuze mogelijkheden voor het ontbijt. Tegen een uurtje of half 11 waren we klaar om de stad te gaan verkennen en toen we onze eerste stappen buiten zetten kwam de hitte ons al tegemoet. We hadden weer even het gevoel dat we in Las Vegas zaten. De temperatuur steeg na 39 graden en dat betekend dat het in de zon natuurlijk veel warmer is. We zaten met ons hotel vlakbij de Bund. Deze ligt aan de rivier waarop je een mooi zicht hebt op de skyline waar de tvtower een prominente plaats heeft. Vandaag zijn we verder lopend de winkelstraat gaan verkennen en liepen we tot peoples park. In de toeristische gebieden wordt je constant aanegsproken of je shoppie shopie wil doen in een soort van klein winkeltje met allemaal nep artikelen en door mannen die vragen of je een lady massage wil en daarachter aan zeggen seks..................... Tja nee dit gaat het niet worden. We vonden het op een gegeven moment echt irritant worden.
Toen we in Peoples park even wat afkoeling zochten las ik in mijn boekje dat in het tegenoverliggende Marriot hotel een bar op de 33ste verdieping lag waarop je een schitterend zicht had op de stad. Dit hebben we dan ook maar gedaan en hebben we een heerlijke koffie gedronken en nam ik een lekker cheescaketaartje. MMM echt superlekker. De prijs was wel even schrikken namelijk 27 euro maar we hadden zo wel een schitterend uitzicht over de stad. Na het bezoekje liepen we nog even naar de Ferrari winkel onder het hotel en zijn met de metro weer lekker naar ons hotel gegaan. Daar even afgekoeld en rond een uurtje of half 8 gingen we kijken hoe Shangai er in het donkeruit ziet. Dit schijnt wel spectaculair te zijn maar we vonden het enigzins toch wel wat tegenvallen. De skyline was wel verlicht behalve de tvtower die hebben ze blijkbaar uitgezet maar niemand kon ons vertellen waarom. De winkelstraten waren wel verlicht met neonreclame borden maar het kan toch niet tippen aan New York en Las Vegas. In de winkelstraten, afgezien van de vervelende shoppie shoppie verkopers, was het erg druk en gezellig. Mensen waren op straat aan het karaoken, dansen en er was een hele grote groep mensen aan het aerobicen. Leuk om zo mee te maken. Na het eten hebben we nog even lekker bij de Hagen Daaz gezeten en een ijscoupe genomen. Deze viel een klein beetje tegen. Het was meer een mlkshake met een paar kleine bolletjes ijs erop. Zo ging er weer een dag voorbij en nu op naar de laaste vakantiedag...........