De nachttrein naar Xian - Reisverslag uit Xi'an, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu De nachttrein naar Xian - Reisverslag uit Xi'an, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

De nachttrein naar Xian

10 Juli 2013 | China, Xi'an

We zaten net te wachten in het restaurant van ons hotel toen we te horen kregen dat de chauffeur is gearriveerd. Auto's kunnen moeilijk door een hutongwijk rijden [ al hebben we wel veel auto's zien rijden en toeteren]. We liepen naar het begin van de weg en stapten we in de auto. Het was best nog wel een lang ritje. Na ongeveer een uurtje [ stonden ook wel vaak vast ] waren we bij het station van Beijing. Het was er enorm druk en het leek wel een vliegveld. Eerst moest je je kaartje laten zien en daarna mocht je het station op. Gelukkig stond alles goed aangegeven en liepen we naar wachtruimte 4. Daar moesten we wachten totdat je kan gaan boarden. Tegen een uurtje of 8 konden we gaan boarden en liepen we naar de trein. We zaten echt in spanning af te wachten wie bij ons in de coupe zou gaan slapen. Het bleek een gezellig stel te zijn uit Venlo waarvan Kim nog de Pabo ook deed. Zo hebben we lekker de hele avond gekletst. We hebben ook nog een stukje door de trein gewandeld maar bij het zitgedeelte kon je helaas niet komen.... we waren wel erg blij met een softsleeper. Dit zijn 4 bedden in 1 coupe. Bij de hardsleepers ging het om 6 bedden en als je dan in het bovenste bed moest komen dan moest je nog flink klimmen en klauteren. Daar had ik dus nooit ingekomen. De reis verliep vrij rustig en onder het ritme van kedeng kedeng vielen we toch wel in slaap.

• 10 Juli 2013 - 17:18

Danny:

Hey mannen,

Wederom genoten van jullie avonturen. Het klinkt als een totaal andere wereld! Ik wacht met smart op het volgende verslag...