Derde dag China - Reisverslag uit Peking, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Derde dag China - Reisverslag uit Peking, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Derde dag China

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

08 Juli 2013 | China, Peking

Nadat het bijna de hele nacht had geregend stonden we vanmorgen op met regen. Het miezerde een beetje. Nadat we het ontbijt genuttigd hadden stonden we om half 9 al weer klaar voor een excursiedag. Wederom zal Henrey onze gids zijn. We deden deze excursie samen met Engels echtpaar met een drieling. De eerste stop was een fotostop bij het Olympisch stadion van Beijing ofwel het Vogelnest genoemd. Daarna vlug ons busje in voor een bezoek aan de Heilige weg. Deze weg liep vroeger naar de Mingtobes van de overleden keizers. Aan deze weg stonden allerlei stenen beelden van dieren en mensen. Nadat we deze weg hebben afgelopen gingen we met de bus naar de Mingtobe van keizer Ding Ling. Dit is tevens ook het enige graf wat is opengesteld voor het publiek. Voordat we het graf binnen gingen gingen we eerst nog een klein museum bekijken waarin allerlei voorwerpen werden tentoongesteld die gevonden zijn in diverse tombes. Het graf lig 27 meter diep en hetvwas best wel indrukwekkend om daar te lopen. Vervolgens weer de bus in en na een uurtje rijden waren we in Mutianyu. Dit is de plek waar we de muur gaan bezichtigen. Maar voordat het zover is, is het eerst lunchtime. We zaten samen met het gezien aan een ronde tafel met in het midden een glazen plateau die rond gedraaid kan worden. We kregen hier verschillende warme gerechten en het smaakte ons prima. Na de lunch gingen we met een kabelbaan naar boven en zetten we onze eerste voetstappen op de oneindige muur. Oh wat is dit gaaf zeg! We bezochten een minder toeristisch deel van de muur en af en toe hadden we soms een hele lege muur voor ons. Inmiddels is de zon ook weer flink aan het schijnen waardoor het weer behoorlijk warm werd. Gelukkig brachten de vele wachttorens verkoeling. Overigens is het na het buitje van de ochtend een hele tijd droog gebleven. Nadat we zo'n 2 uur op de muur hebben gewandeld zijn we met ons busje teruggegaan naar ons hotel. Vlakbij ons hotel is ook de Starbucks te vinden en daar hebben we ons zelf getrakteerd op een heerlijke frappuccinno banana java chip. Mmmmmm. Nadat we weer even hadden relaxt op onze hotelkamer hebben we zelf weer de bus gepakt naar de winkelstraat. Daar hebben we even wat winkeltjes bekeken maar de prijzen zijn hier behoorlijk aan de hoge kant. We hadden zelf verwacht dat fotoapperatuur hier goedkoper zou zijn maar niets is minder waar. Ik heb zelf het gevoel dat het gewoon het dubbele is qua prijs in Nederland. Vanaaf hadden we niet zo'n zin in de Chinese keuken en dan biedt de pizzahut een prima alternatief. We aten lasagna met mes en vork hihihi. Daarna weer lekker de bus teruggepakt en het reisverslag bijgewerkt.
PS. De Chinezen vallen erg mee, hier en daar af en toe een flinke rochel......maar ze zijn over het algemeen vrij aardig en bereid om je te helpen.