Vervolg eerste dag China - Reisverslag uit Peking, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Vervolg eerste dag China - Reisverslag uit Peking, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Vervolg eerste dag China

07 Juli 2013 | China, Peking

Na een half uurtje wachten was onze kamer gereed en wat zag deze er fantastisch uit! Een hemelbed en de douche leek met al zijn glinsterstenen wel op een sprookje van 1001 nacht. Nadat we even een uurtje de oogjes hadden gesloten gingen we rond een uurtje of 2 Beijing verkennen. Als eerste liepen we rond door de hutongs van ons hotel. Een hele aparte maar vooral een gezellige sfeer heerst er. Hele smalle huizen, veel openbare toiletten en leuke winkeltjes zorgen ervoor dat dit een aparte ervaring was. Via de hutongs liepen we naar de Drumtower. Een kleine wandeling maar het zweet droop van onze gezichten. Wat is het hier warm in Beijing. De temperatuur komt met gemak boven de 40 graden. Bij de drumtoren aangekomen wachte ons ook nog een verrassing, namelijk een hele steile trap van 56 treden. Gelukkig was deze wel overdekt. Eenmaal boven in hadden we een fantastisch uitzicht over de hutongwijken, verboden stad en Beihapark. Na de trommels te hebben bekeken liepen we vervolgens naar de tegenoverliggende Belltower. Wederom het zelfde verhaal qua trap maar alleen 5 treden meer. Nadat we ook deze toren hebben beklommen zijn we naar ee entree van het Beihapark gelopen. Chineze mensen zijn gek van entree betalen en nadat we 1,25 hebben betaald mochten we het park in. Het was een leuk, bescheiden park met in het midden een grote witte dagoba. Tevens hebben we ook het 9 draken scherm gezien. In het park ook veel bedrijvigheid door Chinese joggers, tai_chi beoefenaars, en natuurlijk de vele varende bootjes midden op de vijver. Tegenover het park ligt aan het water barstreet, een groot meer met daarom restaurants, bars en livemuziek. Daar hebben we de eerste Chinese maaltijd gehad. Varkensvlees, paksoi en rijst. Ja het kan nog veel meer Chineesachtiger:-), maar we hebben wel met stokjes gegeten. Tegen half 10 weer lekker terug in ons hoteltje en zijn we gelijk ons bedje ingekropen......
Nog even opgeschrikt door een flinke onweersbui, maar daarna meteen weer in slaap gevallen......