Dag 20: Rondje Kaaps schiereiland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 20: Rondje Kaaps schiereiland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 20: Rondje Kaaps schiereiland

Door: richenden

10 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag stonden we rond kwart over 7 op en tegen kwart voor 8 wilden we gaan ontbijten. Toen we de ontbijtzaal inliepen kregen we te horen dat we veel te vroeg zijn en dat het ontbijt pas om 8 uur begint. Aangezien wij een drukke dag hebben zeiden we wel dat we gingen maar nee dat hoefde ook niet. We konden ontbijten. Namen gewoon lekkere toast met jam / ham en vooraf kregen we een uitgeholde ananas gevuld met fruit dus het zag er allemaal prima uit. Na het ontbijt zijn we eerst naar het centrum van Hermanus gegaan om nog even te pinnen en om te kijken of er nog walvissen zijn maar helaas. Toen nog even naar sieverspoint gereden want tot nu toe hebben we daar de walvissen gespot en ja hoor hij is er weer. Eerst zagen we er één in de verte maar later zagen we er dan toch één die een stuk dichterbij de kust zwom. Wat een leuke beesten. Inmiddels was het alweer half 10 dus weer snel in de auto en reden we via Muizenberg, Fishhoek naar Simons town. Hier ligt Boulders beach en daar is op het strand en in de duinen een hele pinguïn kolonie. Zag er allemaal schattig uit dus weer flink wat foto’s genomen. Na dit een tijdje te hebben bekeken reden we verder naar Table mountain national parc waar we eerst naar het cape point zijn gegaan. Toen we de auto geparkeerd hadden zagen we al de eerste baviaan heerlijk op een auto zitten. Hij maakte ook nog eens geluid maar wat een herrie zeg. We schrokken ons rot. Overal stonden er borden dat je geen eten bij je moest hebben want ze pakken het rustig van je af. En inderdaad bij een vrouw werd zo haar appel uit haar tas gegrepen en ging de aap lekker eten. Boven bij het uitzichtpunt stond een vuurtoren en het was ongeveer 30 minuten lopen steil omhoog maar gelukkig hadden zo ook tandradbaan en daar mee kon je voor ongeveer 3 en een halve euro ook mee omhoog. Kijk das handig. We hadden een single ticket gekocht want terug kunnen we wel lopen. We hadden echt een geweldig uitzicht en voor ons was het erg wit……….. Zouden we dan echt de Zuidpool hebben gezien? Na dit bekeken te hebben zijn we weer naar beneden gelopen en hebben we lekker geluncht bij de keten 2 oceans basket. We hadden allebei een lekkere pasta. Na de lunch reden we verder naar het punt Kaap de Goede hoop en natuurlijk moesten we op de foto met het bekende bord. Gelukkig was het super rustig hier dus konden we er prima foto’s van nemen. Na dit punt reden we het park uit en zagen maar weinig beesten. Wel een aantal wilde struisvogels gespot. Hierna reden we via kommetjie naar Chapmanpeak drive. Een schitterende weg met diverse uitzichtpunten over de baai. Via deze weg kwamen we uit in Houtbay. Een leuk dorpje waar we even een kijkje hebben genomen in de haven. Het stond er vol met (oude ) vissersboten en wat zwemt daar nou. Nee geen walvis maar wel robben. Verder op zwommen ze ook en stond er een man ze te voeren met de visresten. Toen hij ons zag moesten wij komen en deed hij allerlei kunstjes met de beesten, zelfs stopte hij zo’n vis in zijn mond. Mochten wij ook proberen als we wilden. Nee liever niet! We hebben de man wel even wat geld gegeven en daarna reden we via de 12 apostelen, een bergketen, naar ons guesthouse in Kaapstad. Toen wij aankwamen was Phil de eigenaar er nog niet, maar er hing wel een briefje of we hem wilden bellen. Dit was al gedaan door de andere gasten die stonden te wachten en binnen 2 minuten was hij er gelukkig. Hier werden we verwelkomd met een glas rode wijn en kregen we te horen wat we allemaal kunnen gaan doen in Kaapstad. Ook hier ziet het er allemaal weer prima uit! Na de welkomstborrel en even relaxen zijn we de buurt hier een beetje gaan verkennen en hebben wij gegeten bij Green. Rich had pizza en ik kip limoen. De kip was niet echt super en op de pizza lagen oude slablaadjes dus dit was niet echt een succes! Tegen een uurtje of 10 waren we weer op de kamer en half 11 gingen we lekker slapen.