Dag 13: Vliegen naar Port Elizabeth. - Reisverslag uit Kirkwood, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 13: Vliegen naar Port Elizabeth. - Reisverslag uit Kirkwood, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 13: Vliegen naar Port Elizabeth.

Door: richenden

03 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Kirkwood

Vandaag ging de wekker om kwart over 6 en rond een uurtje of 7 zaten we aan het ontbijt. We hadden niet veel tijd om te ontbijten en daarom namen we dit keer gewoon alleen toast. Rond half 8 gingen we dan op weg naar het vliegveld. King Shaka airport is pas sinds 2010 geopend ter gelegenheid van het WK. Het was nog even stressen naar het vliegveld want we konden de juiste weg niet vinden en ook nergens werd het aangegeven. Dan maar even vragen aan een voorbijganger. Goed we moesten richting Stanger en eenmaal die kant op kwamen we dan rond een uurtje of 8 op het vliegveld aan. We hebben eerst de huurauto afgeleverd en dat ging allemaal prima. We hebben nu al ongeveer 2400 kilometer gereden. Na het afhandelen van de huurauto liepen we zo het vliegveld binnen en kwart over 8 waren we al ingecheckt en wel. Het is een klein vliegveld dus alles gaat supersnel. Op het vliegveld nog even wat winkeltjes bekeken en even gezeten met een cappuccino en een chocoladecroissant. Tegen kwart over 9 moesten we al boarden. We vlogen met South African Airlines. Het was een klein toestel en toen we met een busje naar het vliegtuig werden gebracht vertrokken we al om 9.35 terwijl we pas om 9.45 zouden opstijgen. De vlucht duurde ongeveer een uur en in dat uur kregen we een flesje water, pakje appelsap, een lunchbox met 2 wraps ( die waren overigens niet te eten) en nog een drankje naar keuze. Daar kan je gewoon niet tegen op eten en drinken. Rond kwart voor 11 landen we op Port Elizabeth airport en rond 11en stonden we al buiten. Zo snel kan het allemaal gaan. We gingen gelijk onze nieuwe huurauto ophalen en dan bleek weer een Toyota Corolla te zijn. Alleen deze is zwart van kleur. We reden al snel weg van het vliegveld en tegen een uurtje of 1 waren we dan in Addo. We besloten om gelijk maar een kijkje te gaan nemen in het Addo elephanten park. Het park heeft ons zeer verrast. Het is een erg mooi en groen park met verschillende bomen en bloemen. We zagen ook olifanten, maar ook veel koedoe’s , nyala’s het luipaard…………………………………………, nee de luipaardschilpad. Hij stak de weg over, mestkevers ( wat zijn die groot zeg), zebra’s, stokstaartjes en verschillende vogels. Rich zag ook nog een slag de weg over glibberen maar die heb ik gemist. Tegen een uurtje of kwart over 4 besloten we het park weer uit te gaan want morgen hebben we hier een gamedrive. Daarna gingen we verder naar onze guesthouse. Deze lag 3 kwartier van het park verwijderd en dat vinden wij wel wat minder. We slapen in Cleveland en het guesthouse zelf is overigens super. We werden verwelkomd met koffie en mini berlinerbollen. Het smaakte echt super. Op onze kamer nog even ons reisverslag bijgewerkt, wat gelezen en tegen een uurtje of half 7 zijn we met de auto naar Kronenhof gegaan om daar een hapje te gaan eten. Vooraf hadden we koedoe carpaccio en dat smaakte best wel lekker. Daarna had ik dit keer de ribs en Rich de steak. We draaien het gewoon om. We kregen best wel veel! Nog een glas wijn erbij en een kopje koffie toe voor maar 35 euro inclusief fooi. Tegen een uurtje of 9 nog even de foto’s gekeken en tegen tienen zijn we lekker gaan slapen.