Dag 12: Op naar de dolphin coast - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 12: Op naar de dolphin coast - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 12: Op naar de dolphin coast

Door: richenden

02 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag hebben we de wekker rond half 8 gezet. Tijdens het opstaan merkten we weer hoe koud het wel niet was. Oh snel de warme deken maar weer over ons heen. Tegen een uurtje of kwart over 8 waren we klaar voor het ontbijt. Na het ontbijt gingen we rond een uurtje of 9 op weg naar Umlangha. Rond een uurtje of tien waren we in mooie River waar we nog even broodjes en kipfilet hebben gehaald bij de spar, gepind en op naar onze volgende lodge. Onderweg reden we weer langs de dorpjes en waren we al weer snel op de N3 richting Durban. Onderweg zagen we een grote file alleen maar voor vrachtwagens. Wat er nou gebeurd is zijn we niet te weten te komen. Onderweg zijn we gestopt bij Lions parc. Een familie die we hebben ontmoet in Drakensbergen vertelde ons dat het wel leuk is om daar een kijkje te nemen en zo gezegd zo gedaan. Bij het park betaalden we ongeveer 10 euro entree en reden we naar een hek. Eenmaal binnen zagen we gelijk de eerste leeuwen. Het waren er een stuk of 10. We reden een heel klein stukje met de auto, nog geen 500 meter. We hadden wel goed zicht op de leeuwen maar vonden het erg zielig om ze hier te zien zitten om zo’n relatief kleine oppervlakte. Misschien hebben ze hier wel de beste bedoelingen mee maar dat moeten we nog even achter zien te komen. Tijdens het rijden door het park klom er nog bijna een leeuw op onze auto en dat was toch wel even schrikken. Tegen een uurtje of half 2 waren we dan in Umlangha. Het was nog even puzzelen waar ons guesthouse zich bevond maar na een paar mensen gevraagd te hebben is het toch goed gekomen. Rond een uurtje of 2 checkten we in bij Zerenka lodge. Ook hier was het weer mega groot. Je kon er wel met 4 personen er in bivakkeren. We hebben eerst even de broodjes kip opgegeten en zijn vervolgens naar het strand gelopen. Umlangha ligt aan de Indische oceaan en wordt ook wel dolphin coast genoemd omdat er met regelmaat dolfijne en nu ook walvissen worden gespot. We hebben een tijdje naar het water getuurd en op een gegeven moment lijkt iedere golf wel een dolfijn. Dus zonder iets te spotten hebben we besloten om lekker te gaan shoppen in de St Lucia mall. Het was voor Afrikaanse begrippen een moderne en grote mall. Het shoppen viel erg tegen want tja de kledingwinkels waren in dit gedeelte niet erg trendy. Wel zagen we in de mall een Hollandse bakker die allerlei dingen verkocht zoals stroopwafels, mergpijpen maar ook hagelslag en gekleurde muisjes en zelfs bitterballen. Eigenlijk hadden we nog geen honger maar konden de verleiding niet weerstaan om een saucijzenbroodje te nemen. Hij was erg groot en met 2 keer zoveel vlees gevuld dan bij ons. Het koste nog geen euro. Helaas kregen wij hem niet helemaal op. Ook vinden wij eindelijk weer eens een internetplaats. Dat valt hier niet mee om die te vinden. Na het winkelen nog even gerelaxt in onze lodge en ’s avonds hebben wij de auto gepakt om in het dorpje te gaan eten. We aten bij de M grill en het eten was goed. Vooraf twee pittige gehaktballetjes in een mega pikante saus. Als hoofdgerecht had ik steak en Rich de spareribs. Rond een uurtje of 9 waren we weer terug en na nog even gelezen/ tv kijken sliepen we dan rond een uurtje of 10.