Dag 9: Op zoek naar de nummer 5! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 9: Op zoek naar de nummer 5! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 9: Op zoek naar de nummer 5!

Door: richenden

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

30 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag zijn we rond een uurtje of half 8 opgestaan en toen ik de gordijnen opendeed goot het van de lucht. He bah toch geen regendag. Tegen 8en zijn we naar het ontbijt gegaan en er zaten alleen maar Nederlanders, tja das dan wel weer wat minder. Na het ontbijt hebben we eigenlijk ff de foto’s bekeken, geordend en al een aantal op een usb stick gezet. Tegen een uurtje of half 11 vertrokken we naar het dorp om nog even wat boodschappen in te slaan en om te tanken. Ook zijn we nog een souvenirshop in geweest waar ze echt leuke dingen verkopen. Alleen was deze super prijzig. Een leuke houten schaal voor 70 euro, tja das wel erg duur. Ook zijn we nog even de craft markt over geweest en daar hebben we nog even lekker gestruind tussen de souvenirs. Alles is bijna het zelfde.
Tegen half 12 zijn we naar cape vidal gereden en we hebben deze keus gemaakt omdat dit een uniek stuk gebied is waar 4 van de big 5 voorkomen. Er zijn met regelmaat luipaarden gespot. Dus wij vol goede moed heen…………………….. We zagen nijlpaarden, nyala’s, blauwbal apen, de zwarte neushoorn, witte neushoorn, impala’s ( ofcourse), zebra’s en buffels. Dus toch weer 2 van de big 5. Het luipaard hebben we tot 2 keer toe gemist en dat vond ik dus wel heel erg balen. Zijn we er zo dichtbij, maar toch net even te laat! We hebben nog een kans in het Addo park, maar weten zelf ook wel dat die kans erg klein is. Verder hebben we genoten van fantastische uitzichten. Bij morrow rock zagen we de Indische oceaan met volle kracht op de rotsen stoten. Daar zagen we ook hele mooie krabben.
Tegen een uurtje of kwart voor 6 waren we weer in onze suite en heb ik even het reisverslag bijgewerkt. Oh ja rond een uurtje of 11 is het gelukkig droger geworden en vanaf 1 uur scheen de zon weer volop. Tegen een uurtje of half 8 zijn we weer het dorpje ingegaan om wat te gaan eten. Dit keer viel de keus op een Italiaan. Alfredo’s. Rich nam penne alfredo’s en ik had de lasagne. Als toetje wilden we tiramisu maar die was al uitverkocht, nou dan maar alleen een cappuccino. Tegen een uurtje of 9 waren we weer in onze suite. We spotten nog een nijlpaard in de tuin van ons guesthouse en na 2 spelletjes yathzee zijn we dan rond 11en gaan slapen.