Dag 5: Krugerpark, 2 van de big 5 gezien! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 5: Krugerpark, 2 van de big 5 gezien! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 5: Krugerpark, 2 van de big 5 gezien!

Door: richenden

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

26 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag ging de wekker al weer om kwart over 6 en tegen een uurtje of 7 zaten we lekker aan het ontbijt. Het is vandaag erg bewolkt en tijdens ons ontbijt kwam er een hele dikke mist opzetten. Tegen half 8 checkten we uit en reden we door de dichte mist Graskop uit. Het zou een uur en een kwartier rijden zijn naar de Krugergate maar wij deden daar iets langer over. We zaten op de goede weg maar eerst werden we aangehouden door de politie want we zouden te hard hebben gereden. De beelden wezen het ook uit, 13 kilometer te hard! We moesten 250 rand betalen, kon meteen of op het bureau. Nou we betaalden maar gelijk en konden zo weer verder. Nu snel naar de krugergate. Op de weg er naar toe was de weg afgesloten door jongeren die aan het demonstreren waren tegen de wet. We konden er met geen mogelijkheid door. Dus toen zei een vrouw tegen ons moeten jullie ook naar het krugerpark, volg mij……………… en dat hebben we geweten. Zij volgde een vrachtwagen en we reden door allerlei dorpjes en over zand/grindwegen. We hadden echt zoiets van is dit wel veilig??? Maar goed toen de vrachtauto het even niet wist nam de vrouw de leiding over en scheurde met 80 kilometer over de weggetjes. Wij er maar snel achter aan want tja wij wisten ook niet waar we waren. Dus wij ook met 80 kilometer over de onverharde wegen en we werden alle kanten opgeslingerd. Het leek wel de Parijs – Dakar rally. Tegen 10en waren we dan eindelijk bij het Krugerpark. Nadat we onze gegeven hadden genoteerd en ik een kaart had gekocht met de dieren die we kunnen spotten ( in het Afrikaans) reden we het park binnen.
We zagen veel dieren en ik probeer in volgorde nog de dieren te benoemen die we zagen:
Zazu, impala’s ( steenbok), Blouwaap, nijlpaard ( seekoei), giraffe ( kameelperd), alligator, olifant, zebra ( bontkwagga) en als laatste dan de neushoorn. De neushoorn telt nog niet echt omdat hij heel ver stond en we er geen foto van hebben kunnen maken.
De olifanten waren wel erg imposant. Ze stonden gewoon naast onze auto te eten.
Als lunch hadden we een lekker broodje kip en ham/kaas. Tegen 5en waren we in Berg en dal waar we in een huisje slapen. Bij binnenkomst ziet er wat donker uit en dat komt door het rieten dak. Tja wat zich daar allemaal niet schuil kan houden ……………………….We hebben even lekker de foto’s bekeken, gerelaxt en tegen een uurtje of half 8 zijn we gaan eten in het restaurant bij Berg en dal. Het eten was wel te eten. We hadden allebei een pizza en tegen half 9 waren we weer in ons huisje en na een spelletje Yahthzee ( ik won) vielen we rond half 10 als een blok in slaap.